Od začátku roku se policisté zabývali jednadvaceti krádežemi, plná třetina z nich se přitom odehrála přímo v Chropyni.
Od úterního rána tak postrádá své auto například čtyřiatřicetiletý muž. Svou Octavii zaparkoval před panelovým domem po návratu z práce, ráno už ale na místě nestála. Hodnota ukradeného vozidla přesáhla dvě stě tisíc korun.

Ještě k lepšímu úlovku si ale přišli zloději na konci června. „Vyhlédli si pětatřicetiletou ženu, která do města vyrazila na koupaliště,“ popsala kroměřížská policejní mluvčí Simona Kyšnerová.

Majitelka zánovní Octavie zamkla zpátečku a poté se přesvědčila, jestli jsou zamčeny i dveře. S klidným svědomím nechala vůz stát u fotbalového stadionu. Když se za nějakou dobu vrátila, auto bylo pryč.

Majitelce zbyly oči pro pláč a škoda ve výši bezmála čtyři sta tisíc korun. V tomto případě měl zloděj ulehčenou práci. Do auta se nesnažil dostat násilím, vyhlédl si místo toho majitelku a ve chvíli, kdy na koupališti nechala klíče bez dozoru, jí je ukradl.

Co se týká ostatních krádeží v Chropyni, Octavie letos z parkovišť zmizely celkem tři, následovaly je dvě Fabie, Superb a také jeden Volkswagen Passat.

„Krádeže aut v Chropyni se co do počtu řadí k nadprůměrným. V celém regionu se totiž ztratilo jednadvacet aut,“ spočítala mluvčí s tím, že se už podařilo vypátrat přibližně polovinu vozů.

V žádném z případů přitom majitelé aut nepomohli zloději tím, že by si auto nezajistili. Otevřít zamknuté auto anebo zpátečku je ale podle odborníka pro zkušené pachatele otázka několika vteřin.

„Také doba, kdy si zloději vybírali auta zcela náhodně a využívali spíše příležitosti, je dávno historií,“ tvrdí třeba ředitel kroměřížské detektivní a bezpečnostní agentury Bedea Jan Růžička.

Zatímco dříve byly podle ředitele bezpečnostní agentury v kurzu auta řady BMW, dnes jsou to právě škodovky a volkswageny.
Liší se také způsob krádeží.

„Auto si vyhlédnou a několik dní sledují. Navíc jsou k tomu potřebně vyzbrojeni a vyškoleni,“ míní Růžička.
Řešení ale podle něj existuje. Tkví v zařízení, které vůz monitoruje.

„Praxe často ukazuje, že zloději auto někde nechají pár dní stát a až poté ho převezmou. V této chvíli si díky monitorování auto vyzvedneme a vracíme majiteli,“ popisoval Růžička. Problém je podle ně ale v tom, že lidé na zabezpečení vozidel šetří.

„Nejlevnější je přitom možné koupit už od třinácti tisíc,“ podotkl ředitel. Majitelé ale podle něj občas šetří na nesprávných místech.