Třiadvacetiletý Ondřej Konupčík ze Zlína studuje na Fakultě multimediálních komunikací UTB. Soutěž B-Fashion in Zlin je první, do které se doposud přihlásil. „Přivedla mě k tomu chuť pokusit se uspět v silné konkurenci. A zároveň se i zviditelnit mezi lidmi, kteří se návrhářstvím živí a uvažují o další spolupráci se studenty,“ vysvětlil Konupčík.

Při navrhování bot se nechal inspirovat mnoha zdroji. „Stěžejní pro mě ale bylo vystihnout barevnost a hravost,“ přiblížil svou práci. „Chvíli jsem taky uvažoval, že použiji některé ze starých návrhů, měl jsem totiž těsně před státnicemi a na soutěž nezbývalo moc času,“ řekl s úsměvem mladý návrhář. „Moje staré návrhy už mi ale tolik neříkají. Stále se výtvarně vyvíjím a má dřívější práce už mi nepřijde tak atraktivní,“ dodal Konupčík.

Generálním sponzorem soutěže, kterou pořádali studenti Fakulty multimediálních komunikací UTB, se stala společnost Baťa. „Na základě dlouhodobé spolupráce s univerzitou jsme se rozhodli na soutěž nejen přispět, ale i se na ní osobně podílet,“ vysvětlil ředitel marketingu firmy Baťa Radek Hrachovec. „Nabídli jsme organizátorům, že zařadíme vítěznou kolekci bot do prodeje, protože jsme chtěli, aby měla soutěž pro vítěze nějaký reálný dopad,“ doplnil.

Odborná porota si v rámci slavnostního večera B-Fashion in Zlín prohlédla obuvnické návrhy deseti finalistů. Podle Hrachovce však bylo rozhodování velmi snadné. „Konupčíkovy boty byly nejen originální, ale i skvěle promyšlené po funkční stránce. Navíc zcela vyhověl zadání. Nemuseli jsme ani hlasovat, vítěz byl jasný,“ vzpomínal Hrachovec.

Zákazníci společnosti Baťa budou mít možnost koupit si příští jaro nejen vítězné modely Konupčíka, ale i další boty ze studentovy dílny. „Už nyní společně pokračujeme na další kolekci mladistvé obuvi s mým charakteristickým designem pro jaro - léto 2008. Půjde o různé druhy nazouvací letní obuvi v křiklavých barvách,“ pochvaloval si spolupráci Konupčík.