„Plánujeme zavést podobné služby u občanských a řidičských průkazů a na evidenci motorových vozidel,“ uvedla mluvčí radnice Marie Masaříková.
Elektronický systém se podle pracovníků oddělení cestovních dokladů osvědčil. „Člověk se může podívat, jak je plno, a podle toho přijít, či ne.

Navíc je tu i možnost se k vyřízení dokladů objednat, toho v poslední době využívá až dvacet lidí denně. Značně to prospělo plynulosti odbavování žadatelů,“ míní vedoucí zlínského občansko-správního odboru Antonín Šrajer. Od začátku června také lidé na webových stránkách města zjistí, jestli je jejich pas již hotov.

Magistrát chce rozšiřovat elektronické služby

Tyto novinky oceňují i samotní obyvatelé Zlína, především ti mladší. „Hodí se to, zvlášť teď, když začíná léto a doba dovolených,“ míní sedmadvacetiletý Roman Štěrba.

Do budoucna by ovšem nemělo zůstat jen u pasů. „Vyřizovat jakékoli doklady z pohodlí domova, to je budoucnost. Prozatím jsme k tomu udělali první krůčky. V současnosti připravujeme komplexní strategii elektronických služeb,“ dodal náměstek primátorky pro informatiku Hynek Steska.
Možnost sledovat vyřizování občanek a řidičáků na internetu by měli mít lidé snad už letos. „Termín zprovoznění závisí na objemu přidělených financí,“ podotkla mluvčí radnice Masaříková.
Magistrát krajského města slouží také občanům Fryštáku a mnoha vesnic na Zlínsku. I oni tedy budou moci nové systémy využít.