Plán koordinace semaforů v krajském městě je podle náměstka primátorky pro dopravu Miroslava Šenkýře starý více než deset let. Během nich však vyrostlo na území Zlína několik obchodních center, kvůli nimž se intenzita provozu za poslední roky zvýšila. Například na trase ze sídliště Jižní Svahy do části Prštné projely prý v roce 1994 tři až čtyři tisíce vozidel denně, dnes je to přes deset tisíc.

„Předmětem oprávněné kritiky je také výjezd západním směrem z Prštného do Malenovic, kde má koordinace světelné signalizace největší slabiny. Ještě do konce října by však měli řidiči při průjezdu Zlínem pocítit změnu. Pro sladění takzvané zelené vlny městem jsme již vybrali dodavatele,“ upozornil Šenkýř. Za plynulý průjezd zaplatí podle něj město přibližně čtyři sta padesát tisíc korun.

Další změna v dopravě čeká řidiče přímo v centru. Ulice Lorencova, která je nyní jednosměrná a lze z ní vyjet pouze na hlavní třídu Tomáše Bati, umožní nově průjezd na ulici Hlubokou.

„Nově se také změní umístění přechodu pro pěší přes Lorencovu ulici. Těmito opatřeními chceme zvýšit bezpečí pro pěší, zlepšení rozhledu pro motoristy vyjíždějící z ulice Lorencova i průjezd směrem do částí Lazy a Lesní čtvrť,“ objasnil náměstek pro dopravu. Přiblížil, že na tyto úpravy se uvolní z rozpočtu města tři sta pětadvacet tisíc korun.

Chodci se mají také těšit z nového světelného přechodu přes frekventovanou silnici I/49 v úseku Podhoří sídliště. Doposud totiž není příliš bezpečné přejít trasu, kde za den projede přibližně třicet tisíc vozidel. „Již jsme schválili výběr na dodavatele. Vítězná firma úpravy provede za tři a půl milionu, přičemž náklady přes dva miliony nám pokryje dotace ze Státního fondu dopravní infrastruktury,“ upřesnil Šenkýř.