Před měsícem došlo k výrazné změně v koncepci. Hala nebude stát v místech dnešních tenisových kurtů za zimním stadionem, jak se původně plánovalo, nýbrž před zimním stadionem v místech, kde je nyní parkoviště. Město tato změna vyjde na zhruba 3,5 milionu korun.

Podle předpokladů se však peníze vrátí při realizaci samotné stavby. Ani o parkoviště se lidé nakonec nemusí obávat. Dokonce bude větší než současné.

VĚTŠÍ LEDOVÁ PLOCHA NEŽ SE PŮVODNĚ ZAMÝŠLELO

Pozemek, na kterém má zamýšlená hala vyrůst, smění radnice se společnosti Wachal za pozemek v Dolních Zahradách a zmiňovaných zhruba 3,5 milionu korun navíc jako doplatek.

„Nebudeme díky tomu muset budovat přeložku kanalizace, čímž podle projektanta ušetříme více než 13 milionů korun bez DPH. V prostoru parkoviště také budeme moci vybudovat halu s kluzištěm o šířce nejméně 26 metrů, zatímco ke kurtům by se vlezla hala s kluzištěm širokým maximálně 24 či 25 metrů. Nesplnili bychom tak podmínky dotace od státu, kterou lze čerpat na tréninkové haly s kluzištěm o minimálních rozměrech 26 krát 56 metrů,“ poznamenal místostarosta Karel Holík.

Dotační výzvu zveřejnila ke konci loňského roku Národní sportovní agentura. „Město z tohoto programu může získat až 70 procent celkových nákladů na stavbu tréninkového zimního stadionu, a to až do výše 90 milionů korun,“ dodal Holík.

Radniční mluvčí Jan Vondrášek ujišťuje, že změna umístění haly neznamená, že se bude v rámci projektu začínat znovu od nuly.

„Řešení s novou polohou tréninkové haly je variantou původního návrhu z roku 2017, kterou zpracoval stejný autor. Za použití stejného konstrukčního principu a technického řešení je tréninková hala přisazena k hale z druhé strany. Nová poloha tréninkové haly nemění principy konstrukčního, stavebního, technologického a bezpečnostního řešení původního projektu, tyto nejsou dotčeny, energetické bilance a bilance spotřeb rovněž nejsou oproti původnímu projektu měněny,“ uvedl Vondrášek.

„Alternativní pozice tréninkové haly samozřejmě vyžaduje vytvoření nových parkovacích míst, kterých bude dostatek, jak pro návštěvníky veřejného bruslení, rodiče s dětmi na trénincích i návštěvníky haly při utkáních. Parkovacích míst je navrženo celkem 193, z toho 9 bezbariérových, celkem jich bude mnohem víc než dnes,“ ubezpečil řidiče Vondrášek.

60 TISÍC BRUSLAŘŮ ROČNĚ

Provoz zimního stadionu se dvěma ledovými plochami také neznamená, že by náklady na provoz byly dvojnásobné než dosud. Podle výpočtů by měl být provoz dražší asi jen o 30 procent na energie.

„Lidské zdroje zůstávají stejné. Nejdůležitější je možnost přesunutí mládežnických družstev na tréninkovou plochu, protože se hlavní plocha uvolní pro veřejnost a pronájmy. Díky tomu se celkové provozní náklady sníží,“ nechal se slyšet mluvčí.

Zájem o bruslení a hokej je podle všeho v Kroměříži velký. Na ledové ploše kroměřížského zimního stadionu se každoročně protočí více než 60 tisíc lidí. Velké vytížení sportoviště městu neumožňuje rozšíření hodin bruslení pro veřejnost. Stadion kromě hokejistů a veřejnosti využívají také školy. Poptávka po druhé ledové ploše vzešla přímo od občanů v anketě Koncepce sportu v Kroměříži.

Současný zimní stadion v Kroměříži
Zimní stadion v Kroměříži. Ilustrační fotoZimní stadion v Kroměříži. Zdroj: DENÍKRadnice v roce 2008 opravila střechu, později ještě štítové stěny stadionu i další stěny současného zimního stadionu, z nichž odpadávalo sklo. V roce 2017 město opravilo osvětlení a ozvučení zimního stadionu. Loni radnice dokončila opravu strojovny a kompletní technologie chlazení za více než 36 milionů korun. Další nákladné opravy však zimní stadion ještě čekají. V plánu je celková rekonstrukce interiéru i venkovního pláště, a také výstavba zmíněné nové tréninkové haly. Strojovna je přitom postavena tak, aby byla schopna vyrobit led na zimním stadionu i na vedlejší tréninkové hale.
Zdroj: Město Kroměříž