„Dovolím si tvrdit, že když ukážete na jakýkoliv obecní majetek, nenajdete ani jeden, který by chátral,“ je pyšný na práci svou a zastupitelstva Drkula.

Aby se obec „líbila“, vykoupil úřad i několik objektů ze soukromého vlastnictví, které byly v havarijním stavu.

„Jednalo se o asi pět šest vybydlených domů určených v podstatě k demolici. Dnes z nich máme de facto stavební místo, ale jsou využívány jako dětská hřiště či parkovací plochy,“ popisuje starosta.

Jedinou „vadou na kráse“ je pro obci zdejší vlakové nádraží. To však Zdounkám nepatří a ani se jim ho nepodařilo od vlastníka Správy železnic (SŽ) odkoupit.

„SŽ nechtěla o odprodeji ani slyšet. Budova dál chátrá, nic neděje a objekt jen přitahuje opilce,“ smutní starosta.

„Přitom já si nádraží pamatuji ještě v době své největší krásy, kdy se tam ještě prodávaly jízdenky,“ vzpomíná Drkula.

Jaký bude osud bývalého nádraží? Jaké plány s ním SŽ má? Na to zatím neexistuje přesná odpověď.

„SŽ projedná zbytnost budovy podle pravidel Ministerstva dopravy a následně povede jednání s obcí. O dalším postupu se rozhodne na základě tohoto projednání,“ říká uhýbavě mluvčí státní organizace SŽ Nela Friebová.

Nová otevřená čekárna

Již nyní se však „tak trochu“ počítá s tím, že budova nakonec půjde k zemi a SŽ postaví nový objekt.

„Předpokládáme, že půjde o otevřenou čekárnu pro cestující, která by měla vzniknout z budovy bývalého stavědla ležícího vedle nádražní budovy,“ pokračuje Friebová.

S její stavbou se počítá v příštím roce. Nejprve musí dojít k realizaci nového přejezdového zabezpečovacího zařízení na přilehlém přejezdu. „Následně dojde v příštím roce k úpravě stavědla na čekárnu,“ uvádí dále mluvčí.

O častém výskytu problémových osob v rozpadající se budově vlakového nádraží její majitel SŽ ví.

„Ano, tuto situaci řešíme. Budovu jsme nedávno opět zajistili proti vniknutí nepovolaných osob,“ tvrdí Friebová. Jak dlouho a jak moc budou tato zabezpečení odolávat však není jasné.