Silnice II/150 spojující Bystřici s Valašským Meziříčím je v současné době hlavní tepnou mezi těmito městy, navíc s vysokým podílem těžké dopravy. Další komunikací, se kterou by měla být tato cesta propojena, je silnice II/438 vedoucí z Bystřice do Hranic.
„Předmětem investiční akce je výstavba nového úseku silnice II/150 v délce šest set metrů a jejího napojení na silnici II/438 a místní komunikace,“ potvrdil Vojtěch Cekota, mediální zástupce Ředitelství silnic Zlínského kraje. Dodal, že k propojení dojde severně od zastavěného území města.
A jak vlastně bude ono propojení silnic vypadat? „V rámci stavby bude vystavěna okružní křižovatka o průměru čtyřicet metrů v místě napojení na silnici II/438 a nová průsečná křižovatka s řadícími pruhy,“ vysvětlil Cekota.
Propojením obou komunikací dojde ke zkrácení trasy o více než dva kilometry a odklonu dopravy těžkých vozidel z centra města, což obyvatelé Bystřice samozřejmě vítají.
„Nevěděla jsem o tom, ale podle mě to není špatný nápad. Jednak je to o dost kratší a rychlejší a aspoň se nebude tak moc jezdit přes město,“ poznamenala třeba Ivana Jamrišková, vysokoškolská studentka z Bystřice.
Dodala, že podle ní současná křižovatka na příjezdové cestě z Hranic není optimální.
To ostatně potvrzuje i Cekota. „Křižovatka v centru má nevyhovující parametry a vyřešení současného stavu by vyžadovalo poměrně rozsáhlé asanace zástavby rodinných domů,“ dodal.
Řidiči se podle něj nemusejí bát dlouhého zdržení, omezení dopravy by mělo být v rámci stavby minimální. „O uzavírky a objížďky žádá až zhotovitel stavby, ten ještě nebyl vybrán. Až on řekne, co je schopen udělat za provozu, při částečné uzavírce, nebo na co bude potřebovat uzavírku úplnou,“ vysvětlil mluvčí .
Doplnil, že většina stavby představuje novou silnici na tzv. „zelené louce“, lze tedy předpokládat, že případné omezení dopravy na silnicích bude jen menšího rozsahu.
„Ze strany města proběhnou jen minimální úpravy, například dojde k přeložení kříže u silnice 150,“ vysvětlil Radek Zapletal, referent oddělení investic a správy městského majetku bystřické radnice.
Akce je součástí plánované výstavby obchvatu Bystřice, náklady přesáhnou šedesát sedm milionů korun a ukončení se plánuje na příští rok.
Lucie Ságnerová