Ty nejvtipnější výřezy následně ve fotoshopu doplnili o citace významných myslitelů, filozofů, politiků i dalších proslulých osobností, a takto upravenými plakáty doslova zaplavili plakátovací plochy v centru Uherského Hradiště a v přilehlých čtvrtích.

Lidé si na nich mohou připomenout nadčasové myšlenky Sókratése, Masaryka, Goethho, Churchilla, Havla a dalších.

„Chtěli jsme použít metaforu toho potrhaného, pomíjivého, už dávno minulého, k tomu, abychom zobrazili to přetrvávající, nadčasové, to důležitější, což představují ty citáty myslitelů, filozofů, politiků, o které se můžeme opřít,“ prozradil Marek Malůšek.

Sdělení má podle něj způsobit u pozorovatelů určitý rozruch právě teď, v době, kdy se mnohé významné události dějí na pozadí kryté clonou způsobenou pandemií koronaviru.

„Já to vnímám jako součást výuky. Zkouším učit moderním způsobem, aby to školákům v životě k něčemu bylo,“ doplnil Marek Malůšek.

Projekt se podle něj nedotýká jen otázek demokracie, svobody, nezbytnosti vzdělání, ale snaží se otevřít širší pole globálních otázek týkajících se vlivu médií na veřejnost, ekologických témat, problematiky migrace a budoucího uspořádání světa.

„Přípravy na to jsme zahájili vloni v říjnu, jakmile po krajských volbách začaly ty plakáty odkvétat. Uvědomil jsem si při tom, nakolik pomíjivá může být reklama a nakonec i mandáty politiků zobrazených na plakátech. Odezní tak rychle, že si to ani neuvědomíme,“ řekl Deníku František Procházka, student 1. ročníku hradišťského gymnázia a zároveň žák výtvarného oboru ZUŠ Uherské Hradiště.