„Považuji to za zbytečné, děti už tak mají problémy se zvládáním dvou jazyků, tak proč do toho přimíchávat ještě jeden,“ říká například ředitel Základní školy Kvasice Ladislav Škrabal.

Výuka romštiny by podle něj měla být zastoupena především v těch školách, kde se nejvíce vyskytují děti této národnosti. „A u nás tomu tak není,“ podotkl Škrabal. Proti zavedení romského jazyka je také ředitel kroměřížské základní školy Zámoraví Miroslav Plaček.

„Doposud jsem o tom neslyšel, ale každopádně tím nejsem nadšen, není to žádný světový jazyk. Navíc by to znamenalo také otázku personální. Kdo ví, zda by o tento předmět byl vůbec zájem,“ krčí rameny Plaček.

Obdobný názor zastává také ředitel chropyňské základní školy Milan Bajgar.

„Byl bych asi proti. Školáci se už učí dost jazyků, další mi přijde zbytečný,“ tvrdí pedagog.

Majoritní společnost by neměla podléhat minoritní, zlobí se zase nad novinkou ředitel bezměrovské školy Josef Novotný.

„Mě osobně je jedno, jaké je kdo barvy, na tom nezáleží. Pár romských dětí jsme tu měli, většinou se přizpůsobily. Mohu to ale posoudit z vesnického pohledu, nevím, jak je tomu ve městě. Každopádně u těchto dětí chybí domácí příprava, ať nejprve řádně začnou chodit do školy,“ zdůraznil Novotný.

Zatímco ředitelé jsou ale spíše proti, najdou se i lidé, kterým by to nevadilo.

„V České republice pobývá Romů stále víc, takže proč ne. Slyšel jsem už o tom, výuku bych zavedl ve specializovaných třídách. Nejsem rasista, ti lidé na to zkrátka mají nárok,“ míní Jaroslav Procházka z Kroměříže.