„Ministerstvo životního prostředí tento týden požádalo ozpracování studie EIA Ovlivu na životní prostředí na celý úsek R49 až khranicím na Slovensko. Pravděpodobně to zdrží stavbu. Termín, kdy se začne stavět, si ale nyní netroufám odhadnout,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic ČR Martina Vápeníková.

Mluvčí ministerstva životního prostředí Jarmila Krebsová zdůvodňuje požadavek snahou ovětší objektivitu studie. „Chceme, aby byla R49 posouzena ne po částech, ale jako celek. Takové hodnocení stavby je průkaznější. Proti salámovým metodám máme výhrady,“ uvedla Krebsová.

Rozhodnutí ministerstva vítají zlínští ekologové. „Hodnocení R49 jako celku je dobrý krok. Když totiž kus cesty dostane zelenou, tak se postaví. Aucesty končící vpolích se pak snadno prosazuje postavení dalších, ikdyž kontroverzních úseků. Teď už se to snad nestane,“ vysvětlil zlínský ekolog Martin Davidov.

Představitele měst a obcí podél chystané R49 žádost onové posouzení silnice překvapila. „Toto je pro mě nová informace. Letos se mělo začít stavět. Zdržení by bylo pro město dost nepříjemné. Holešov je zahlcen auty. Byla by tím ohrožena iholešovská průmyslová zóna,“ uvedl místostarosta Holešova Rudolf Seifert.

Starosta Fryštáku Lubomír Doležel chápe obě strany. „Studie se může stát dvojsečnou zbraní. Pokud ten dokument vychytá nedostatky a přinese pozitivní argumenty, tak to vnímám jako dobrou věc. Pokud je to ale studie pro studii, je to ztráta času,“ doplnil Doležel.