Ředitelství silnic Zlínského kraje (dále jen ŘSZK) dalo veřejnosti za pravdu a bude situaci řešit.

Doposud nejtragičtější nehoda se zde stala v červnu letošního roku. Autobus se srazil s nákladním vozem. Zraněno bylo všech sedm cestujících linkového autobusu a řidič kamionu. Nejhůře však dopadl řidič autobusu, který musel být transportován vrtulníkem do nemocnice.

Zatím lepší značení

Starosta obce Morkovice Petr Horák popisuje, kde je úskalí problematické křižovatky.

„Rovná cesta svádí řidiče k rychlé jízdě a už si neuvědomují, že jsou na vedlejší silnici a mají dát přednost,“ říká Horák. Situace by se mohla zlepšit. Než bude rozhodnuto o konečném řešení, bude křižovatka lépe značena. Mimo to se již obec chystá vyjednávat s ŘSZK o budoucí podobě.

Dvě varianty

„Varianty jsou v podstatě dvě. Buď vznikne klasická křižovatka ve tvaru písmene T a bude jasně rozlišená hlavní a vedlejší silnice, nebo kruhový objezd,“ prozrazuje starosta Petr Horák.

Také názory místních a řidičů se rozcházejí. Vladimír Pakhomkin je řidič z povolání.

„Já přes křižovatku jezdím pravidelně už čtyři roky. Kruháč by byl dobrý, pokud by na silnici byl velký provoz. A ten tam není. Proto bych volil variantu T,“ míní Vladimír Pakhomkin.

„Vybudování kruhového objezdu je podle mého i mnohem dražší variantou,“ pokračuje řidič.

Opačného názoru je Vladimír Prokop.

„Nejideálnější by byl rondel, křižovatka tvaru T je podle mého také dosti nebezpečná a matoucí,“ odůvodňuje svůj pohled na věc Vladimír Prokop.

Šest rizik

Dopravní odborníci ve svém posudku konstatovali, že křižovatka v Morkovicích má v současné podobě šest bezpečnostních rizik, z toho dvě jsou s vysokým stupněm nebezpečí. Hlavním problémem je skutečnost, že je křižovatka velmi rozlehlá.

Ředitel ŘSZK Bronislav Malý uvádí, že v inspekčním posudku dopravní inspektoři zmiňují i možné řešení, jak snížit riziko nehod.

„Navrhují vyznačit křižovatku vodorovným a svislým dopravním značením tak, aby byl řidič dostatečně a v předstihu informován o přednosti v jízdě.

Nová souběžná cesta

Výhledově navrhují přebudovat křižovatku tak, aby byl zajištěn rozhled ve všech směrech kolmým směrem nebo okružní křižovatku,“ míní Bronislav Malý a potvrzuje slova starosty Morkovic Petra Horáka, že o budoucnosti křižovatky již ŘSZK a obec jedná.

„Dále je nutné odstranit či posunout betonové oplocení a eliminovat počet vjezdů ze sousedních pozemků do křižovatky, například souběžnou komunikací zajišťující příjezdy k rodinným domům,“ napsali autoři posudku.