Polovinu vyřazených strojů například odkoupily dopravní podniky v Litvě, další budou jezdit v ulicích Žiliny. Právě pracovníci dopravního podniku ze Žiliny si v těchto dnech odvážejí ze zlínské vozovny celkem tři kloubové trolejbusy typu Škoda 15Tr, které v ulicích Zlína a Otrokovic jezdily od první poloviny 90. let minulého století.
Od té doby najezdily od 694 tisíc do 774 tisíc kilometrů. Dva z nich nasadí v Žilině do provozu, třetí rozeberou na náhradní díly. „Byly v takovém technickém stavu, že by již pro nás nebylo ekonomické je dál provozovat. Vyžadovaly by náročnější servis, revize a výměny komponentů. Dáváme raději přednost častějšímu nasazování nových vozidel,“ uvedl Pavel Nosálek z DSZO. V minulosti některé stroje skončily i v Jihlavě, jeden odkoupili fandové městské dopravy z Pardubic.
DSZO má nyní 38 autobusů a 61 trolejbusů. Obnovu autobusů firma zahájila v roce 1999, drtivá většina z nich nyní disponuje například sníženou podlahou. V posledních letech firma výrazně investuje i do obnovy trolejbusů, část z nich je vybavena hybridním pohonem. To umožňuje pokračování v provozu i v případě výpadku proudu či jízdu místy, kde nejsou troleje.