„Naši zaměstnanci se na požádání vždy prokážou služebním průkazem s fotografií a v případě pochybností si ho mohou ověřit i na bezplatné telefonní lince,“ upozornil obchodně finanční ředitel společnosti Veolia Voda – Zlínská vodárenská Petr Tejchman.

Podle vedoucí oddělení odečtů a přešetřování Marcely Podhajské není vždy nutné pustit pracovníka, který eviduje spotřebu, přímo do bytu.
„V panelových nebo činžovních bytech provádí odečty bytových vodoměrů vlastník objektu nebo správce domu. Naši pracovníci zapisují pouze hlavní fakturační vodoměr,“ vysvětlila Podhajská.

Pravý zaměstnanec by se měl podle pravidel společnosti na požádání prokázat služebním průkazem

I přes neustálé varování policistů i samotných společností však případů podvodníků vůbec neubývá.
„Ročně jich řešíme desítky a je jich určitě víc. Často nám je lidé ani nenahlásí, když nepřijdou o větší finanční obnos,“ podotkla mluvčí zlínské policie Jana Bartíková.

Ne vždy však zloděj vystupuje jako zaměstnanec vodohospodářšké společnosti. „Hledají si jakoukoliv záminku, jak se dostat do bytu. Vydávají se i za elektrikáře, plynaře nebo i pracovníky telefonní společnosti,“ potvrdila mluvčí.

VÍCE ZPRÁV Z REGIONU ČTĚTE ZDE