Téměř celé léto se letos pracovalo na některých valašských sjezdovkách. „Vleky jsou nově zahrnuty do stejné kategorie jako lanové dráhy,“ vysvětlil Marek Cimala, provozovatel areálu na Soláni v Sedle.

Pro vlekaře nové předpisy znamenají další náklady navíc za revize a případné technické úpravy zařízení. Částky mohou jenom za administrativní část dosáhnout až dvaceti tisíc korun.

Na valašských sjezdovkách se přes léto pracovalo. Vleky musí plnit přísné normy

„Revize dělá odborná firma, kterou si musíme samozřejmě zaplatit. Dokumenty se pak zasílají na drážní úřad, a ten vystaví certifikát odborné způsobilosti vleků,“ vysvětlil Cimala. Podle jeho názoru je dobré, že dojde ke sjednocení technických požadavků, na druhou stranu podotýká, že spousta jich je zbytečně přísných, protože vlek není klasická lanovka.

Mezi ty užitečné změny považuje například zabezpečovací okruhy proti vypadnutí lana. „Ty musí být nyní na každé kladkové baterii,“ uvítal Marek Cimala.
Zvýšená aktivita panuje i na javornických sjezdovkách.

„Celé prázdniny průběžně na vlecích pracujeme, tak aby splnily současné technické požadavky. Dnešní normě například nevyhovují kladky s menšími průměry, ty jsme museli vyměnit za nové, větší,“ potvrdil z horského hotelu Portáš Dan Václavek.
Nové předpisy nezaskočily ani provozovatele vyhledávaného lyžařského areálu Ko– hútka.

„Všechny naše vleky podmínky splnily, z drážního úřadu už máme potvrzený certifikát,“ uvedl Josef Kocurek s tím, že po technické stránce pro ně nové normy znamenaly pouze drobné úpravy. Vleky na Kohútce totiž prošly modernizací už dříve.