Kroměříž - Je působení vedoucího odboru kultury kroměřížské radnici střetem zájmů? Někteří lidé ve městě mají pocit, že ano.

Ve zmíněné funkci totiž působí Petr Pálka, jehož manželka vlastní společnost AGGRA, zabývající se mimo jiné tiskem a výrobou grafických materiálů. A právě výrobu podobných věcí, tedy letáků, pozvánek či billboardů, musí odbor kultury často pro městský úřad objednávat.

Vedení kroměřížské radnice i samotný Pálka se ale brání. O podobném podezření se podle nich mluví už léta, ale jsou naprosto zbytečná.

Celá domnělá kauza navíc zřejmě tak jako tak brzy skončí odchodem stávajícího vedoucího do důchodu.

Proč se tedy podobná podezření mezi lidmi objevují? „Zřejmě je to bledá závist. Tyto útoky na mou osobu se opravdu opakují a už mě to unavuje. Já radnici peníze naopak šetřím tím, že sám osobně připravuji některé grafické návrhy, které by se jinak musely platit,“ vyjádřil se pro Deník Petr Pálka.

Jeho nadřízený, starosta města Miloš Malý, sice soudí, že podobná aktivita by z titulu Pálkovy funkce měla být samozřejmostí, jinak ale striktně souhlasí s tím, že žádný střet zájmů nehrozí.

„Nějaké podezření se sice objevilo v roce 2003, pro tyto situace však má radnice vlastní kontrolní výbor. Ten práci pana Pálky prověřil a žádná pochybení nenašel.

Od roku 2006, kdy stojím v čele radnice, rozhodně nesměřovala od města ke společnosti AGGRA, kterou vlastní paní Pálková, žádná významná zakázka,“ prohlásil starosta.

Odbor kultury kroměřížské radnice měl například vloni z rozpočtu města vyčleněno zhruba třicet milionů korun. Podle mluvčího radnice Pavla Zrny se však rozdělování peněz řídí přísnými pravidly.

„Pro zakázky v ceně nad dva miliony ukládá vypisovat výběrové řízení přímo zákon. Podle interního nařízení radnice pak platí, že pro zadání zakázky nad jeden milion musí být osloveny nejméně tři firmy. Vedoucí odboru sám může rozhodovat maximálně o částkách do pěti set tisíc korun,“ vysvětlil Zrna.

Samotný vedoucí odboru kultury přidává výčet věcí, které si jeho oddělení v poslední době objednalo. „Dělali jsme například propagaci oslav zapsání kroměřížských památek na seznam UNESCO. Nechali jsme vytisknout 350 plakátů za asi pět tisíc korun a pak také pět billboardů. Každý z nich stál 1025 korun. Tiskla je společnost z Horní Moštěnice,“ uzavřel Pálka.