„Jedná se o zavedení nové linky, která bude mít celkem čtrnáct spojů. Na linku byl nasazen nízkopodlažní autobus MAN A20 CNG s kapacitou dvaačtyřicet sedících a jednatřicet stojících osob," zrekapituloval David Petřík, majitel společnosti Magic bus, která nově zavedenou linku provozuje.
Autobus je podle provozovatele pohodlnější, navíc je klimatizovaný a má také wi-fi připojení, díky němuž cestující mohou bezplatně využít internet.
Také cena jízdného bude nižší než u osmi stávajících městských linek. Při platbě v hotovosti stojí jízdné v MHD provozované Kroměřížskými technickými službami třináct korun, ve snížené sazbě šest. Základní sazba nové linky má přitom stát deset korun a snížená pět korun.
Například Filip Dočkal z Kroměříže využívá městskou dopravu jen dvakrát týdně.
„Určitě si ale myslím, že je dobře, že přibyla další linka, najde se totiž spousta lidí, co autobusy využívají každý den. Dobrý nápad je podle mě propojení města třeba s místní částí Bílany. Rozhodně už by také v každém autobuse mělo být připojení k internetu," míní mladík.
Firma nabízela kroměřížské radnici levnější provozování MHD už před časem.
„Pořizovací cena autobusu na CNG je sice asi o deset procent vyšší, náklady na pohonné hmoty jsou ale až o padesát procent nižší než u autobusu poháněného naftou," vysvětlil David Petřík.
Vedení města ale počítá ve strategickém plánu rozvoje města na další roky s nákupem autobusů na levnější a ekologické palivo.
„Bude už fungovat i čerpací stanice na zemní plyn, tak v tom nevidím žádný problém. Je to podle mě hudba budoucnosti a ne jen pro autobusy, ale také pro osobní automobily," konstatovala kroměřížská starostka Daniela Hebnarová (ODS).
Osobně si prý nemyslí, že by stávající počet linek byl nedostačující. Vedení radnice se podle ní snažilo přizpůsobit MHD potřebám občanů.
„Je samozřejmě možné, že se k nám všechny požadavky nedostaly. Jestli bude nová linka přínosem, to ukáže až provoz," připustila starostka.
Přestože se podle kroměřížské starostky jedná svým způsobem o konkurenci městské MHD, radnice ji prý vítá. Finanční podporu od města ale soukromý provozovatel v současné době přislíbenu nemá.
„Nikdo nás ani o finance nežádal. Firma ale může využívat našich zastávek, zálivů a všeho, co je vybudováno pro MHD provozované Kroměřížskými technickými službami," uzavřela Daniela Hebnarová.