„Slibujeme si od něj další úspory provozních nákladů a také tímto pokračujeme v cestě za ekologickou městskou hromadnou dopravou ve městě,“ potvrdil starosta Jaroslav Němec. Oproti klasickým autobusům na naftu ušetří kolem čtyřiceti procent provozních nákladů. Konečné úspory jsou však nižší, jelikož autobusy na zemní plyn jsou dražší, také se platí revize tlakových nádob a je u nich nutná častější výměna olejů.

„Nezanedbatelným přínosem je také ochrana životního prostředí,“ dodal místostarosta Marek Šindler.

Předpokladem je, že v budoucnu svou roli v úspoře sehraje i vývoj cen paliv. Nový autobus bude do běžného provozu nasazen ještě během července. Pro cestující bude k dispozici 29 míst k sezení a 43 míst ke stání.

„Je samozřejmě bezbariérový. Jako jediný má i klimatizaci v celém voze, starší autobusy ji mají jen u řidiče. Nový autobus má snížená okénka, která využijí vozíčkáři i malé děti,“ popsal Petr Sedláček, jednatel Kroměřížských technických služeb. (jab)