„Zpočátku to bylo nahodilé, ale pak jsme si řekli, že bychom do výuky ekologie měli vnést nějaký systém,“ poznamenala ředitelka Alena Grajciarová.
Prostřednictvím Klubu ekologické výchovy se škola dostala do česko-nizozemského projektu Tulipán a spolupracovala také s katedrou přírodovědy olomoucké univerzity. „Organizovali jsme společně pro žáky druhého stupně zahraniční pobyty zaměřené na poznávání fauny a flóry,“ popsala ředitelka.
Prostřednictvím Tulipánu škola navázala kontakt s Danuší Kvasničkovou, která je autorkou projektu s pracovním názvem Ekogramotnost do škol. „Zapojili jsme se do něj jako jedna ze čtrnácti škol v republice. Postupně se připojily i kroměřížské školy U Sýpek a Zachar a také škola v Bystřici pod Hostýnem,“ vyjmenovala Grajciarová.
Díky projektu škola získala notebook, mobil a dataprojektor. „Učitelé se snažili ekologickou výchovu zavést do všech svých předmětů, ať už to byla matematika nebo hudební výchova. Vypracovali také pracovní listy, které budou sloužit výuce v dalších školách,“ nastínila pedagožka.
Přestože účast školy v projektu končí, výuka ekologie v ní bude pokračovat dál. „Uvažujeme, že bychom chtěli vytvořit kroměřížskou větev škol, která by na něj navázala,“ uzavřela ředitelka.
Žákům se zapojení ekologie do vyučování zamlouvá. „Baví mě to ve všech předmětech, ale kdybych si měla vybrat, pak by to byl předmět projekty, který na škole máme. Ekologii bereme už automaticky a ani nám nepřijde, že je to součástí nějakého projektu,“ uzavřela žákyně deváté třídy Magdaléna Navrátilová.