Nová cyklostezka bude začínat na křižovatce ulice Tovární a tím se bude napojovat na už existující cyklotrasu (z Nádraží směr Billa).

„Nová cyklostezka povede po ulici K Větráku, která je nyní v žalostném stavu a původně byla spíše účelová. Dále cyklostezka povede okolo vjezdu technických služeb a přes současnou polní cestu směrem k samosběru jahod. Na svém konci bude navazovat na asfaltovou komunikaci s opravdu minimálním provozem, která umožní propojení na další cyklostezku kolem ulice Zlínská směr Martinice,“ popsal Deníku holešovský zastupitel a předseda komise pro dopravu Jakub Nevřala.

Obyvatelé okolních domů se podle Nevřaly nemusí ničeho obávat.

Dům č. p. 1492/8 v ulici Na Sladovnách.
S opravami památek v Kroměříži pomůže dotace z ministerstva

„Stále jim bude umožněno dostat se s vozidly ke svým domům a garážím, jako tomu bylo doposud. Navíc komunikace bude i o něco širší než aktuálně,“ vysvětlil.

V Holešově tak vznikne zhruba 830 metrů nový úsek cyklostezky s asfaltovým povrchem.

„Celková investice je cca sedm milionů korun z toho se podařilo město získat dotaci ve výši šesti milionu korun, což je skvělé. Stavba bude zahrnovat opravu svršku současné komunikace, pokládku nového asfaltového koberce, zpevnění krajnice a další náležitosti tak, aby vše odpovídalo moderním standardům,“ doplnil Jakub Nevřala s tím, že projekt zahrnuje také nezbytné dopravní značení a lehké terénní úpravy.

Nová cyklostezka tak vznikne jen pár desítek metrů od už vybudované cyklotrasy podél silnice ve Zlínské ulici. Proč město nedostavělo chybějící cyklostezku od čerpací stanice směrem do Holešova?

Kroměříž zvažuje umístění radarů na měření rychlosti. Ve hře jsou tři místa. Jedním z nich je i ulice Osvoboditelů ve Vážanech.
Kroměříž zvažuje umístění radarů na měření rychlosti. Ve hře jsou tři místa

„Ačkoliv se to může zdát jako nejjednodušší a logické řešení - dostavět chybějících 150 metrů přes pole - je tu několik problémů. Prvním a zásadním je, že by bylo potřeba vykoupit část pozemků od soukromých majitelů, kteří ovšem o toto nemají zájem. Historicky se město snažilo s majiteli jednat, ale doposud bez úspěchu,“ popsal Jakub Nevřala.

„Dalšími problémy jsou zabudované produktovody v podzemí, o čemž málokdo ví. V neposlední řadě je zde také ochranné pásmo benzínové stanice,“ dodal.

Přípravné práce započnou v květnu. Podle smlouvy bude celá stavba dokončena nejpozději do listopadu.

„Osobně se domnívám, že to ale bude dříve. Záleží na kapacitách zhotovitele stavby. Nicméně se nejedná o složitou stavbu a není v zájmu její realizaci jakkoliv protahovat,“ sdělil Nevřala, podle něhož město vytipovává další lokality a trasy, které by se daly propojit a byly přínosem pro obyvatele Holešova.

„Město také kooperuje s vedením Průmyslové zóny Holešov, kde by cyklostezky mohly pokračovat dál. Dříve byl provoz v zóně výrazně méně frekventovaný, cyklisté a bruslaři využívali i zdejší široké cesty. Dnes je situace jiná, zóna se zaplňuje a je zde také objížďka pro nákladní dopravu,“ uzavřel Nevřala.