O stavbě kruhového objezdu v Palackého ulici, u bývalého cukrovaru, se v Holešově hovoří řadu let. Deník proto oslovil předsedu komise pro dopravu Jakuba Nevřalu s dotazy, jak to aktuálně s rondelem, který usnadní provoz na křižovatce ve směru na Hulín, Ludslavice a do centra města, aktuálně vypadá.

„Nyní jsou již vykoupeny všechny potřebné pozemky, je vyhotovena projektová a dokumentace. Stavební práce budou zahájeny v březnu,“ uvedl Nevřala s tím, že kruhová křižovatka bude dokončena do sedmi měsíců od zahájení.

Nový objezd vyjde na téměř 50 milionů korun.

„Je nutné podotknout, že se jedná o společné dílo a investici Zlínské kraje, který je vlastníkem komunikace, a města. Celkové náklady na stavbu jsou asi 47,5 milionu korun, kdy spoluúčast města je zhruba 18 milionů,“ dodal Jakub Nevřala.

Pečovatelská služba Kroměříž přechází od nového roku 2024 pod sociální služby.
Pečovatelská služba Kroměříž od nového roku spadá pod sociální služby

Kruhový objezd bude mít čtyři ramena, kdy šířka vozovky každého vjezdu i výjezdu je pět metrů. Šířka jízdního pruhu přímo na objezdu bude šest metrů.

„Poloměr je dostatečně velký, aby doprava byla plynulá a přehledná. Kruhový objezd bude rozměry velmi podobný tomu u Lidlu ve směru na Zlín. U každého paprsku bude také přechod pro chodce, včetně ochranného ostrůvku a veřejného osvětlení. Přechody navazují i na nově budované chodníky. Myslelo se i na podněty občanů a řidičů. Například před restaurací Cukrovar bude další klasický přechod pro chodce, včetně ochranného ostrůvku a veřejného osvětlení,“ popsal Nevřala.

Kvůli stavbě nedaleké dálnice D49 projíždí městem denně tisíce aut. Další dopravní komplikace však podle Nevřaly prozatím nehrozí.

V Holešově u cukrovaru letos vznikne plánovaný kruhový objezd.V Holešově u cukrovaru letos vznikne plánovaný kruhový objezd.Zdroj: Jakub Nevřala (se svolením)

„Holešov je nyní dopravně velmi zatížený, jak stavbou dálnice, tak i narůstající všeobecnou dopravou. Na tento aspekt se při návrh řešení myslelo. Kruhový objezd bude oproti současné rovné cestě vyosený. Jeho hlavní část bude postavena na staré asfaltové ploše takzvaného "skladu dřeva". Mezitím doprava bude projíždět po klasické rovné cestě ulice Palackého,“ vysvětlil Jakub Nevřala s tím, že až v samém závěru stavby dojde k „rozseknutí“ staré silnice a napojení dvou paprsků kruhového objezdu.

„Uvažuje se i možnosti napojení až v okamžiku, kdy bude již zprovozněna dálnice D49 a takzvaná šindelnice,“ nastínil Nevřala.

Proč stavba nezačala dřív?

„Je to zásadní dopravní stavba, která má pochopitelně složité přípravy. Ovšem podstatné bylo, aby město Holešov vykoupilo pro stavbu potřebné okolní pozemky, což je vždy složitá disciplína: vyjednávání o cenně a dalších dopadech na okolní vlastníky pozemků a staveb. Navíc bylo potřeba vše řešit v úzké spolupráci s krajem. Během posledního půl roku se přípravy, projektování a veškerá jednání nabrala větší spád,“ vysvětlil Jakub Nevřala.

Nový kruhový objezd u cukrovaru, není jedinou připravovanou dopravní stavbou v Holešově.

Muzeum Kroměřížska. Ilustrační foto
Muzeum v Kroměříži letos vystaví unikátní bronzový poklad

„Aktivně se debatuje o stavu vozovky na ulici Přerovská, včetně dosavadního provizorního kruhového objezdu. Jedná se o "dočasnou stavbu". Řidiči si stěžují na propadající se vozovku a hlučný povrch. Vše se ale odvíjí podle dostupných financí a nachystaných projektů. Aktuálně je snaha mít projekty nachystané do zásoby. To je efektivní způsob, jak být připraven v případě získání finančních zdrojů, ať už z dotace nebo spoluúčasti,“ uvedl Nevřala.

„Nebylo by dobré celé město rozkopat a uzavřít, chce to provádět všechno opatrně a postupně. Proto další takto velké stavby budou plánovaný až v následujících letech,“ dodal.