Nejvíce populární je pak podle prodejců zboží, na kterém se objevuje motiv pohádkového Shreka nebo Pirátů z Karibiku.
Téměř osm stovek nových pomůcek představil hned na začátku měsíce obchodní řetězec Tesco.

„Během prvních čtrnácti dnů vybírali zboží hlavně rodiče, teď už do obchodů chodí a potřeby doplňují společně s dětmi,“ uvedla mluvčí hypermarketu Jana Matoušková.

Někteří prodejci lákají na slevy, jiní raději přidají malý dárek

Kromě klasických výrobků, jako jsou penály, pravítka nebo sešity, však letos řetězec do školní kolekce zahrnul také například elektroniku.
„Zvýhodnili jsme počítačové sestavy, v akci nabízíme také notebooky a podobně,“ informovala mluvčí.
Naopak kroměřížské papírnictví v ulici Vejvanovského od slev letos upustilo.

„Dělávali jsme to dříve, teď už raději dětem k pomůckám přidáme nějakou drobnost, jako například bonbony nebo malé pravítko,“ vysvětlila spolumajitelka obchodu Blanka Barnetová.

Největším trendem jsou pak podle Barnetové tradičně pomůcky s různými obrázky. „O ty byl vždycky zájem. U kluků letos boduje Shrek a Piráti z Karibiku, děvčata zase chtějí věci, kde jsou čarodějky Witch,“ nastínila Barnetová. Podle ní se hrdinové musejí objevit nejen na aktovkách, ale i na pouzdrech nebo deskách na sešity.

Naopak menší papírnictví příchod školního roku zatím nezaznamenala.
„Všechny zákazníky nám stahují hypermarkety, takže ani pořádně nevíme, že se děti chystají do školy,“ posteskla si majitelka menšího hulínského papírnictví Hana Gahurová.

„Ale stále nám jdou na odbyt například baťůžky. Občas se nějaký rodič přijde zeptat na klasickou aktovku, ale je jim jasné, že potomek bude chtít stejně ve druhé třídě batoh, protože ho mají všichni ostatní,“ dodala Gahurová.