Problémy s křižovatkou začaly v roce 2008, kdy došlo ke změně přednosti v souvislosti s vybudováním dálničního převaděče. Počet nehod byl naprosto alarmující: na jediné křižovatce se jich za rok stalo osmnáct, v následujících dvou letech tam pak došlo k dalším devatenácti haváriím. Varianta přestavby křižovatky na kruhový objezd se však dlouho zdála povolaným lidem zbytečná.

„Neumím si vysvětlit, proč je tam tolik nehod, křižovatka je krásně přehledná. Kruhový objezd rozhodně vybudovat neplánujeme, křižovatka je poměrně nová,“ tvrdil třeba v roce 2010 provozně technický náměstek Ředitelství silnic Zlínského kraje Radek Berecka.

Jenže i v roce 2011 se na křižovatce desetkrát bouralo, přesto – i navzdory dlouhodobému tlaku médií v čele s Deníkem – stále nebyla s úřady řeč. „Žádná rekonstrukce nebude,“ opakoval František Brachtl z odboru dopravy.

Řešení podle něj mělo být na řidičích, kteří zkrátka musejí být opatrnější. „Pokud řidiči vědí, že křižovatka je kritická, mají si dávat pozor,“ řekl tehdy.

Situace kolem křižovatky se zlomila v polovině roku 2011, kdy se začalo o rondelu konečně uvažovat a v říjnu na místě došlo i ke změně dopravního značení. To mělo bezpochyby příznivý vliv, v roce 2012 se u Bezměrova bouralo „pouze“ jednou, následující rok dvakrát a v roce 2014 třikrát.

Právě ten rok v listopadu už se také řidiči dočkali a na kruhovém objezdu byl spuštěn zkušební provoz. V dubnu následujícího roku byla pak stavba zkolaudována.

Nehodovost od té doby? Prakticky nulová, k první bouračce tam došlo až letos na konci srpna. Řidiči i policisté jsou tedy s řešením spokojení.

„Vybudování kruhového objezdu jednoznačně přineslo snížení počtu nehod, ukazují to statistiky. Svůj účel tedy plní a je z našeho pohledu přínosem,“ potvrdila Deníku kroměřížská policejní mluvčí Simona Kyšnerová.

Podobně to vidí i vedení obce. „Křižovatka byla riziková a její přestavba na kruhový objezd určitě splnila svůj účel, nehod je tu podstatně méně. Občas tu sice k nějaké dojde, ale není to tak strašné jako tehdy,“ říká tamní místostarosta Viktor Kozánek.
Rondel uvítali i řidiči.

„Já tam nikdy problémy neměla, ale pokud vím, tak nehodovost šla prudce dolů. Těch hnusných bouraček tam předtím bylo až moc, takže jsem za kruhový objezd ráda,“ souhlasí třeba Linda Sigmundová.

Jiní lidé upozorňují, že velký vli má tak jako tak opatrnost řidičů.

„Není to o křižovatce nebo rondelu, je to o lidech. Stejný případ je kruhový objezd u Kotojed ve směru na Vážany a Kvasice, kde si každý asi myslel, že hlavní silnice vede vždy rovně,“ uzavřel například Roman Navrátil.