Na ztrátě se významnou měrou podílí i železniční trať z Kroměříže do Zborovic, kam se České dráhy už několik měsíců snaží nalákat nové zákazníky. Zhruba od září tam proto lidé mohou cestovat s dvacetiprocentní slevou.

„Ta pořád trvá a bude platit až do odvolání. Prostřednictvím akce chceme vyzkoušet, zda nynější cena je pro lidi přijatelná. Pokud není, pak nechuť cestovat vlakem bude mít jinou příčinu,“ konstatoval vedoucí krajského obchodního oddělení Českých drah Ludvík Urban.

Zda akce byla úspěšná či ne, vyhodnotí dráhy teprve v jarních měsících.

„Náklady na trať se stále snažíme minimalizovat. Ve vlaku cestuje revizor, fungují tam také samoobslužné automaty,“ doplnil Urban.

Na zachování trati kraj podepsal desetiletou smlouvu, a to už v roce 2009.

„Zrušení opravdu nikoho nemusí strašit, nechystáme jej ani na letošek, ani na příští rok. I když je trať ztrátová, neplánujeme její ukončení do budoucna, pokud se ovšem situace radikálně nezmění. Například nedojde ke změnám ve veřejném rozpočtu,“ podotýká Jaroslav Drozd, radní Zlínského kraje zodpovědný za dopravu a hospodaření organizací v oblasti dopravy.

Kraj hradí ztrátu za všechny veřejné dopravní prostředky, tedy včetně těch autobusových.

„Kroměříž Zborovice není jedinou ztrátovou koncovou železniční tratí. Další je Valašské Meziříčí Rožnov pod Radhoštěm. S tím lze ale počítat. Každá doprava, kde žije málo obyvatel, je finančním propadákem,“ míní Drozd.

Starostové dotčených obcí samozřejmě dotování „svých tratí vítají. Zda ale díky slevové akci vlakem opravdu cestuje více lidí, to si také netroufají říct.

„Když jsem jel dnes na nádraží, vystoupilo u nás z vlaku pět lidí, tak snad jich cestuje jiné dny přeci o něco jen víc,“ doufá například starosta Jarohněvic Pavel Husařík.