Nejtvrdší boj se vede zřejmě přímo ve Zlíně. „Je tady přímo přetaxíkováno. Lidé se taky snaží šetřit a ještě navíc jezdí MHD celou noc, takže se nám to tak sešlo všechno dohromady a kvůli tomu je to dost špatné,“ konstatoval Viktor Jašek ze zlínské firmy Taxi 21, která nabízí kilometr za jednadvacet korun.

S tím souhlasí i další tamní taxikář Tomáš Janouš z Euro Taxi, kde je základní sazba za kilometr pětadvacet korun. „Letos to je horší, protože lidí jezdí míň, zatímco konkurence přibývá. Jsou třeba i lidé, kteří to dělají při práci, takže normálně o víkendu sednou do auta a čekají před diskotékou a takto si přivydělávají,“ poznamenal.

Provozovatelé taxislužeb často volí nejrůznější akce, které přitáhnou nové zákazníky. Pokles počtu cestujících tak například vůbec nepocítila například zlínská společnost Taxi 99, která na začátku tohoto roku vsadila na rozvoz po celém Zlíně za jednotnou baťovskou cenu 99 korun.

„A ačkoliv jsme šli s jízdným o padesát procent dolů, přibylo asi čtyřicet procent nových zákazníků. Nejsilnější z celého týdne je klasicky víkend, to máme jen na dispečinku za noc z pátku na sobotu třeba sto sedmdesát hovorů a další přijímají sami řidiči,“ je spokojen spolumajitel firmy Milan Novák.

Cenové akce ale nemusejí pomoci vždy. Například HR Taxi z Rožnova pod Radhoštěm nabízí odvoz za padesát korun po celém Rožnově a každou desátou jízdu zdarma, ale ani tak není majitel Robert Oczelják příliš optimistický.

„Jsme totiž nová společnost a jezdíme teprve od března, takže si lidé na nás teprve zvykají,“ podotkl.

Krize na vině prý není. „To je jen nafouknutá bublina, ta už dávno skončila. Vždyť každý druhý člověk někde staví, ale dát padesátikorunu za taxík se mu zdá moc,“ zalitoval Oczelják. To, že by krize byla už u konce, si ale nemyslí spolumajitel Taxi Kroměříž Jaroslav Šafránek.

„Letošek je určitě horší než předchozí léta, myslím, že to je určitě krizí, protože lidé nemají peníze. Ale teď se to trošičku zlepšilo, jak se začalo ochlazovat, tak už to snad bude jenom lepší,“ věří Šafránek, jehož firma nabízí kilometr za 20 korun.

O pětikorunu vyšší základní sazbu má David Samec z Taxi Uherské Hradiště, který zaznamenal letos jen minimální úbytek zákazníků.

„Lidí jezdí v podstatě pořád stejně. Přičítám to tomu, že se snažím mít kombinaci dobrého auta a dobré ceny,“ prozradil svůj recept na úspěch.