Odborníci na propagaci se shodují v tom, že sociální sítě jsou dnes velmi silným propagačním nástrojem. Na správu facebookového profilu má proto kroměřížská radnice člověka, který stránky pravidelně aktualizuje. Podle mluvčího radnice Pavla Zrny je dnes pro města, organizace i firmy komunikace těmito kanály nepostradatelná.

„Hlavní jsou pro nás ale stále webové stránky města a přímá komunikace s lidmi. Sociální sítě fungují spíše jako diskusní fórum, prostředek pro sdílení prezentací, fotek a podobě. Jde ale především o rychlost. Dnešní doba si zapojení v tomto virtuálním světě žádá," míní mluvčí.

Podle něj pomáhá taková prezentace vytvářet pozitivní image a slouží zároveň k dobré informovanosti li­dí.

„Facebook pro nás má velký význam, i když zásadní vliv třeba na účasti na akcích to nemá. Jako propagační nástroj je ale nepostradatelný," dodává Pavel Zrna.

Z ostatních měst regionu má stránky na Facebooku také Hulín a jeho organizace, jako jsou tamní knihovna nebo Muzeum Františka Skopalíka v Záhlinicích. Na stránce se lidé dozvědí informace o rekonstrukcích, akcích nebo si prohlédnou fotografie.

„Největší úspěch mají příspěvky, které občany upozorňují na nějakou změnu nebo představí plány města do budoucna. Fotky z akcí nám sice lidé takzvaně olajkují, ale větší aktivita tam není, kdežto u rekonstrukcí se i zapojí do diskuse," říká správce stránek Ladislav Kývala.

Webové stránky města podle něj navštěvuje jen velmi úzká skupina lidí, a mladí prakticky vůbec. Právě proto radnice před dvěma lety založila městu profil i na nejznámější sociální síti. „Myslím, že díky Facebooku dokážeme oslovit právě i mladší generaci," věří správce stránek.

V Hulíně ovšem zaznamenává na Facebooku úspěchy také Městská knihovna. Na její stránce se lidé dozvědí nejen o chystaných akcích, ale mohou si prohlédnout i fotogalerii. „S Facebookem už začíná pracovat i spousta starší lidí. Mohou se snadno podívat na fotky nebo zjistit informace o akcích. Je to pro nás nejlevnější forma propagace a Facebook se osvědčil i při upomínání čtenářů," pochvaluje si hulínská knihovnice Jarmila Zakravačová.

Další z měst regionu, které má oficiální skupinu na Facebooku, je Chropyně. Podle tamní starostky Věry Sigmundové jsou nejoblíbenější pozvánky na akce a fotogalerie z nich.

„Ty sklízejí úspěch pravidelně. Zveřejňujeme i převzaté články z jiných webů, myslím, že to ale není tak atraktivní. Máme propojen Facebook a webové stránky, takže zprávy z webu jsou i na této síti," poznamenala starostka. S ostatními radnicemi na Kroměřížsku už je to ovšem výrazně slabší: oficiální stránku na Facebooku zatím nemají v Holešově, Bystřici pod Hostýnem ani třeba v Koryčanech.

V Holešově i v Bystřici alespoň fungují komunitní stránky, které sdružují místní obyvatele a informují o dění ve městě: ty bystřické fungují pod názvem Bystrý Bystřičan. Nemají sice přímou vazbu na radnici, ale o dění ve městě a zásadních rozhodnutích informují.

„Facebook je místo, kde se lidé mohou potkávat, sdílet informace, fotky, tipy a zkušenosti. Nejde o žádnou kontroverzi ani prosazování názorů. Stránky mají ukazovat především to, co je ve městě krásného," tvrdí správce Bystrého Bystřičana.

Podle Barbory Janečkové, která pro bystřickou radnici zajišťuje PR a media servis, je Facebook maličko nevyzpytatelné médium. Obce a města by podle ní měly mít oficiální stránky na sociálních sítích pouze v případě, že se jim bude mít kdo naplno věnovat.

„Je nutné je denně aktualizovat, není totiž nic horšího, než stránky které skončí takzvaně mrtvé. Chce to ale větší zápal a odvahu, než na oficiálním webu města, jinak je to určitě skvělý komunikační nástroj," připustila Barbora Janečková.

Jak hodnotíte prezentaci vašeho města či obce na sociálních sítích? Vadí vám, pokud právě ve vaší obci nic takového nefunguje? Napište nám nebo diskutujte pod článkem