V Kroměříži, Holešově i Bystřici už vybírají místa, zatím ale nedostali příslušné značky

Řidiče by tak před měřeným úsekem měla varovat speciální značka. Paradoxem však je, že ministerstvo dopravy ještě příslušné značení vůbec nestihlo vyrobit, natožpak do regionů dodat.
Oba tábory se v těchto dnech novelou intenzivně zabývají. Právě dnes zasedají zástupci dopravní i městské policie v Kroměříži, následovat je budou v nejbližších dnech kolegové v Holešově a Bystřici pod Hostýnem.

Dopravní policisté mají pro Kroměříž vytipovaných sedm míst, návrh dalších silnic k měření rychlosti dají i městští strážníci. Chybí tak jediné: značky.
Ministerstvo dopravy je sice schválilo, ale zatím nevydalo. Záměr poslanců se tak může odložit na několik týdnů, ne-li měsíců.
Jaký ale bude výsledný efekt? Ani dopravní, ani městští policisté však nejsou z novely právě nadšeni. „Celé je to legislativně špatně. Říct, tady se může měřit, a tady ne, mi připadá postavené na hlavu. Nehledě na to, že je to plýtvání sil a prostředků městské policie,“ reagoval ostře například šéf kroměřížských strážníků Miloslav Skřebský.

Podle něj budou řidiči v daných úsecích opatrní a dvakrát rizikovějšími se tak stanou ostatní silnice.
„Výsledný efekt je asi takový, jako byste do autobusu dali cedulku: Pozor revizor. Nikdo vám do něj nenasedne, každý zvolí raději jiný spoj. V našem případě jinou cestu,“ nastiňuje Skřebský.

Dvouroční úsilí městských strážníků tak podle jeho názoru zhatí jediná schválená novela. „Bude to navíc stát životy mnoha lidí, za to vám ručím,“ dodává Skřebský.
Měření úseků posvěcených dopravní značkou se ostatně nelíbí ani dopravním policistům. „Je to dost nešťastné řešení. Ze zákona je jasně dané, kde a jak se může rychle jezdit. Abychom některé silnice posichrovali nějakými značkami, mi přijde dost nestandardní,“ míní vedoucí dopravního inspektorátu Milan Kalina. I on si myslí, že jde o paskvil ministerstva dopravy a vyhozené peníze daňových poplatníků.

Názory se různí i mezi řidiči, pro které má zákon snad jediný pozitivnější dopad. „Je lepší vědět, kde se měří, a kde ne. Měření rychlosti někde za keřem mi přišlo ze strany policie jako šikana,“ řekl kupříkladu Ladislav Dvořák z Kroměříže.
I podle něj přibude nehod s vážnějšími následky. „Spousta řidičů se bude snažit dohnat ztrátu, kterou nabere pomalou jízdou na měřeném úseku,“ naznačil Dvořák.