STÁVAJÍCÍ LANA BYLA POŠKOZENÁ KOROZÍ

Diagnostiku na starost dostali odborníci z Ústavu betonových a zděných konstrukcí stavební fakulty Vysokého učení technického v Brně. Ti došli k tomu, že část nosných lan je poškozena korozí a je tedy nutné lávku opravit.

Podle Ladislava Klusáčka, který vedl tým odborníků z VUT, je rozhodující poškození nosných lan korozí na jedné straně lávky, důsledkem nekvality při výstavbě. Tým vypracoval i projektovou dokumentaci, dle které se opravy uskutečňují.

Už na konci loňského roku se začala vyrábět nová lana, která lávku zajistí. a v pondělí 14. ledna se rozběhly práce na lávce samotné.

Statistiku zajistí externí lana., stavbaři také zesílí stávající konstrukci lávky vnějšími předpínacími kabely, které budou ukotveny za původní opěry. „Lana se pod lávkou budou křížit a zajistí ji zespodu,“ popsal vedoucí radničního odboru služeb Lambert Hanzal.

ZNOVU OTEVŘÍT JI HODLAJÍ UŽ NA JAŘE

V případě příznivého počasí, by lávka měla být hotová 30. března.

„Jedeme podle plánu. Stále platí, že na jaře chceme lávku otevřít,“ potvrzuje starosta Jaroslav Němec.

Náklady na její opravu činí zhruba 6,9 milionu korun.