Celá kauza začala, když se po dlouhých třinácti letech milovníci sportu z okolí Morkovic dočkali a stará železniční trať se v roce 2011 začala měnit na cyklostezku. Po prvním roce užívání však přišlo zklamání. Novou trasou totiž začala prorůstat tráva a asfaltový povrch se začal vlnit. Město tak požadovalo reklamaci od zhotovitele stavby.

„První reklamační dopis byl odeslán 10. května loňského roku, reklamace nebyla zhotovitelem uznána. Následovalo provedení zkušebních odvrtů firmou Consultest s výsledkem, že asfaltobeton má nízkou míru zhutnění nevyhovující normám," vysvětlil starosta Morkovic Pavel Horák.

Zhotovitelem cyklostezky byla kroměřížská společnost K+S stavební, subdodavatelem konstrukční vrstvy pak firma Eurovia CS. Morkovická radnice se pokusila uplatnit reklamaci ještě dvakrát, vždy na základě odborných výsledků, přesto neúspěšně.

Letos koncem dubna se na cyklostezku přijeli podívat zástupci dodavatelské i subdodavatelské firmy společně se starosty dotčených obcí. Firma poté navrhla, že odstraní lokální vady.

„Tento návrh po projednání v zastupitelstvech starostové obcí odmítli na společném jednání, které se uskutečnilo 4. června. Město Morkovice tak potvrdilo, že trvá na své reklamaci," dodal Pavel Horák.

Nakonec musela být provedena další zkouška a to akreditovanou nezávislou laboratoří Ředitelství silnic a dálnic. Začátkem října se pak celá záležitost konečně uzavřela.

„Zkoušky prokázaly, že v některých místech není dodržena norma, takže jsme se shodli, že bude provedena oprava," potvrdil morkovický starosta.

Subdodavatelská firma tedy nakonec opraví sedmdesát procent povrchu cyklostezky, na kterou nově položí třícentimetrovou vrstvu asfaltobetonu.

„Zatím není dohodnuto, jestli se oprava uskuteční hned v květnu nebo červnu, nebo jestli ještě rok počkáme, aby se prověřilo, zda v místě nejsou další závady. Na termínu se tedy ještě musíme dohodnout," uzavřel starosta.