„Oprava lávky je tímto dokončená. Lávka dostala nový kabát, je jako nová. Věřím, že občanům i návštěvníkům města bude sloužit další desítky let, jak nám potvrdili odborníci,“ uvedl starosta Kroměříže Jaroslav Němec.

ABY DO LÁVKY NEZATÉKALO

„Stavbaři se letos postarali o dokončení sanace podhledu nosné konstrukce lávky, zpevnění břehů u revizního schodiště na obou březích řeky Moravy a také dokončili monitorovací systém na měření vlhkosti nosné konstrukce lávky,“ přiblížil rozsah prací radniční mluvčí Jan Vondrášek.

Hlavní částí letošních oprav ale bylo položení finální pochůzí vrstvy lávky.

„Přispěje k tomu, aby do konstrukce lávky nezatékalo,“ dodal Vondrášek.

Loni dělníci odborné firmy odstranili původní pochůzí vrstvy na lávce, lávku opatřili novou hydroizolací a také vyměnili zábradlí. V roce 2019 byla lávka staticky zajištěna externími lany.

Stavbaři zesílili stávající konstrukci lávky vnějšími kabely složenými z mimořádně ochráněných předpínacích lan, která byla ukotvena za původní opěry. Lana se pod lávkou kříží a zajistila ji zespodu.

NOVÁ LÁVKA BY BYLA DRAŽŠÍ, TVRDÍ NĚMEC

Náklady na statické zajištění lávky činily zhruba sedm milionů korun, oprava povrchu, výměna hydroizolace a zábradlí a sanace podhledu nosné konstrukce lávky přišla na necelých devět milionů korun,“ vyčíslil Vondrášek.

Letošní práce opravu lávky neprodražily, byly součástí veřejné zakázky, jejíž realizace byla zahájena loni.

„Za zhruba 16 milionů korun tak máme opravenou lávku, která vydrží několik desítek let. Stavba nové lávky by byla několikrát dražší,“ doplnil Němec.

Lávka pro pěší přes řeku Moravu je sice dlouhá 76 metrů, délka nosné konstrukce lávky je však 63 metrů.