„Během intenzivní výstavby dálnic nebo rychlostních komunikací jsou cesty v jejich bezprostřední blízkosti nadměrně zatížené a poškozují se. Dohodli jsme se proto s investorem, že zajistí jejich opravu,“ vysvětlil vedoucí ŘSZK Bronislav Malý.

Osm úseků krajských silnic v délce přes třicet kilometrů potřebuje podle Malého opravu ještě letos.

Dalších čtrnáct úseků, které dohromady dávají přes dvaačtyřicet kilometrů, by se pak mělo spravit v příštím roce. Všechny cesty leží v katastrech patnácti obcí v okolí dálnice.

V příštích letech se pak opraví údajně i poškozené cesty v okolí vznikající rychlostní silnice R49, která vede z Hulína do Otrokovic, a také R55 z Hulína přes Fryšták, Lípu, Pozděchov, Horní Lideč až po hranice se Slovenskem.

Rekonstrukce se nejvíc týkají Hulína

„Jsme pochopitelně rádi, ta situace je už neúnosná. Upozorňoval jsem na to na každém kontrolním dnu, které se kvůli stavbě dálnice pravidelně pořádají,“ vysvětlil za hulínskou radnici Zdeněk Váňa.

Dalším místem, kde cestu zdevastovaly bagry a nákladní auta, jsou i blízké Skaštice.

Poškození jsou místy katastrofální

Podle tamních úředníků je situace nejhorší právě na úseku mezi Skašticemi a Hulínem, a také cestou na Břest.

„Ta poškození jsou obrovská, zatím nám ale nikdo nesdělil, kdy se bude opravovat. Slíbené to máme, ale do konce roku se to podle mě nestihne,“ myslí si starosta Richard Novák.

Samotná dostavba dálnice podle něj totiž zabere ještě hodně času, na druhou stranu však nestojí o to, aby se tamní silnice opravovaly dřív.

„Raději ať to udělají opravdu až po dokončení budování, než aby po nových cestách ty těžké kolosy zase jezdily,“ vysvětluje starosta.

A souhlasí s ním i motoristé, kteří se na zničených cestách denně trápí.

Těch úseků se vždycky děsím

„Pracuji jako profesionální řidič a těch úseků se vždycky děsím. Ale raději to ještě chvíli vydržím a počkám na konec staveb, než aby se za opravu zase naprosto zbytečně vyhodilo pár milionů, jak se to v téhle zemi děje často,“ míní Igor Martin z Kroměřížska.