„Jde o levnější technologie, než je odfrézování starého povrchu a položení nového koberce ze živičné směsi. Nevyrovnají se jimi však lokální nerovnosti. Povrch vozovek se ale náležitě uzavře, takže může lépe odolávat povětrnostním vlivům a zejména zimním mrazovým cyklům,“ vysvětlil provozně-technický náměstek ŘSZK Radek Berecka.

Mikrokoberce a udržovací nátěry podle něj vytvoří na vozovkách souvislé vrstvy o tloušťce 1,5 centimetru.

Silničáři dnes začínají opravovat vozovky nejprve na Vsetínsku u Malé Bystřice. Pokračovat budou u Vsetína, Branek, Kelče, Vidče, Valašské Bystřice a Velké Lhoty.

Na Uherskohradišťsku se zrekonstruují povrchy vozovek u Hostětína, Březové a Suché Lozi.

Na Kroměřížsku se zaměří na průtah Kurovic a Žeranovice.

Na Zlínsku vyspraví mikrokoberci a nátěry silnice v okolí Vlčkové, Rokytnice, Rackové, Hřivínova Újezdu, Kaňovic a také průtah Kašavy.

Opravy silnic by měly trvat do konce července a budou stát celkem čtrnáct milionů korun.