„V našich prodejnách vrcholí letní výprodeje, nejlevnější je teď sezónní zboží. Například sportovní vybavení, plavky, letní obuv nebo zahrádkářské potřeby,“ potvrzuje Libor Kytýr ze společnosti Ahold, která provozuje prodejny Albert a Hyperalbert.

Od středy v těchto prodejnách mohou maminky využívat také rozšířené nabídky školního vybavení. Sešity či psací potřeby Ahold zlevnil asi o dvacet procent. Podobně je na tom také hypermarket Tesco, kde akce určená pro školáky začala už 29. července.

„Letos jsme nabídku rozšířili a ceny snížili trochu dříve, aby měli maminky dost času vše v klidu nakoupit. Slevy se pohybují kolem patnácti až dvaceti procent,“ vypočítala mluvčí Tesca Jana Háková. Sortiment podle ní kromě klasických potřeb zahrnuje také psací a počítačové stoly nebo židle. Mnohem levněji však v těchto prodejnách lidé nakoupí posezónní zboží.

„Období letních výprodejů vrcholí, veškeré zboží týkající se léta je levnější o padesát až sedmdesát procent. Je to vše od plavek přes bazény a klimatizace až po vybavení pro kempování nebo zahradničení,“ vyjmenovala mluvčí.

Lidé podle ní slevy vítají s otevřenou náručí, pramalou radost už z nich však mají majitelé drobnějších obchodů.

„Zákazníci jsou z televize natěšení na sedmdesátiprocentní slevy, a naše dvaceti až třicetiprocentní se jim zdají málo,“ potvrzuje Alena Neradilová, která v Bystřici pod Hostýnem prodává oděvy.

Přesto však podle ní nakupující potěší i menší snížení ceny a silnější odliv zákazníků proto její prodejna nepocítila.

Podobně jsou na tom také někteří prodejci sportovních potřeb, kteří si také nemohou dovolit srazit ceny příliš radikálně.

„Slevili jsme tak o deset až třicet procent. Do malých obchodů chodí už klasicky méně zákazníků, než do supermarketů. Přesto mají o slevy zájem, nakupují teď více,“ těší se Petr Štěrbík z hulínské prodejny sportovních potřeb.

I samotní nakupující potvrzují, že častěji upřednostňují opravdu velké prodejny. „Je to tam jednoduše levnější. A v dnešní době je každá koruna dobrá,“ míní například Jindřiška Kolářová z Kroměříže.

Najdou se však ale i tací, kteří se na taháky v podobně letních slev chytit nenechají. „Využívám jich málo, opravdu jen pokud zrovna něco potřebuji. Navíc mi přijde, že to často ani zlevněné není,“ vysvětlila pro změnu Oldřiška Štěrbová z Těšňovic.