A v rámci tohoto projektu je zahrnuta také trať mezi Kroměříží a Zborovicemi, o níž se už před časem mluvilo jako o ztrátové a plánovalo se její zrušení. Teď ji však naopak čeká rekonstrukce, která urychlí provoz a zlepší bezpečnost na trati.

Momentálně SŽDC připravuje projektové plány a pracuje na přípravné dokumentaci. Kdy práce začnou, ale zatím není zcela jasné. Úsek je zahrnut do druhé fáze oprav, které by se měly uskutečnit během let 2013 a 2014.

„Přesný termín realizace tedy dosud není definitivně stanoven, bude záležet na ekonomickém zhodnocení celého záměru," vysvětlil Deníku mluvčí SŽDC Pavel Tesař.

Navrženo je prozatím zvýšení úrovně zabezpečení sedmi přejezdů: instalace světelného zabezpečovacího zařízení na přejezdech, kde jsou dnes jen výstražné kříže. Vlaky totiž kvůli nim musí zpomalovat na nepřehledných místech jen na desetikilometrovou rychlost.

„Zvýší se traťová rychlost, která přinese cestujícím zkrácení jízdní doby. Zároveň dojde na těchto místech ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu," podotkl Tesař.

Kupříkladu zdounecký starosta Martin Drkula proto opravu přejezdů logicky vítá: je také rád, že kraj trať stále drží a lidem je k k dispozici.

Vlaková doprava je podle starosty Zdounek pro region stále velmi důležitá.

„Některé přejezdy už před asi třemi nebo čtyřmi lety prošly částečnou úpravou a bylo zde nainstalováno světelné zabezpečovací zařízení. Samozřejmě jsem rád, že se na zlepšení a zkvalitnění trati bude dále pokračovat," řekl včera Deníku Drkula.

Jedním z přejezdů, který je označen právě jen výstražným křížem a dopravní značkou, která upozorňuje na nepřehlednost úseku, je ten v Šelešovicích. Jinak je místo podle tamního starosty v ucházejícím sta­vu.

„Není tady tak silný provoz, takže není úplně akutní, aby světelná signalizace byla okamžitě nainstalována. Nicméně pro zvýšení bezpečnosti je velmi dobrá," podotkl šelešovický starosta Josef Palička.

Také on dodal, že vlaková doprava by v Šelešovicích citelně chyběla. „Lidé ji tady využívají," zdůraznil Palička.