„Jak to zvládáme? Důležitý je pitný režim a střídání. Řidiči mají pití od firmy, jak je to nařízeno zákonem. Máme v depu nachystané určité množství lahví a kdo kolik chce, ať si vezme,“ říká třeba vedoucí provozu kroměřížské MHD Tomáš Szabó. Co se týče oblečení, nemusejí řidiči jezdit v dlouhých kalhotách.

„Kromě dvou nejnovějších autobusů, které klimatizaci pro řidiče mají, jsou ty starší vybaveny aspoň termálními skly. Ty by měly horko o čtvrtinu snížit, ale jelikož jsou vedra opravdu velká, je to stejně jako ve skleníku,“ přiznává.

Častěji musejí pít nejen lidé, ale také zvířata. "Navíc se jim snažíme splachovat výběhy vodou, jsou tam betonové podlahy, které jsou rychle horké. Sami psi ale tráví většinu času vevnitř, kde mají chládek,“ líčí pracovnice Městského útulku Čápka v Kroměříži Michaela Janischová.

Pro pejskaře by podle ní mělo být samozřejmostí nikdy nezavírat psy v autě a to ani ve stínu.

„Měli by mít nepřetržitý přístup k vodě a je vhodné omezit aktivitu, chodit ven spíš brzo ráno a k večeru. Pokud je pes už přehřátý, určitě neochlazovat tím, že ho polijeme vodou. Když už, chladit postupně zespodu od tlapek,“ dodává chovatelka.

ZPRAVODAJOVÉ DENÍKU