Silničáři ve středu u Skalky slavnostně poklepali na její základní kámen. Stavba jedenácti kilometrů nové komunikace, která naváže na severovýchodní obchvat Otrokovic, bude stát přibližně tři miliardy korun. První motoristé by se měli po nové rychlostní silnici projet v listopadu 2011.

„Zahajovaný úsek R55 má nesmírný strategický význam pro rozvoj silniční a dálniční sítě České republiky. Přímo totiž navazuje na základní komunikační kříž, který na Moravě budujeme a tvoří ho dálnice D1, rychlostní komunikace R49 a rychlostní silnice R55,“ uvedl generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic ČR Alfred Brunclík.

Podle hejtmana Zlínského kraje Libora Lukáše je nová silnice budoucností pro celou Moravu. „Je to tady! Celé generace dopraváků usilovaly o to, aby byla střední Morava napojena na důležité páteřní větve. Kapacitní rychlostní komunikace je nezbytná, aby mohla fungovat ekonomika a abychom mohli docílit v budoucích letech růstu,“ přivítal hejtman nadšeně zahájení stavby.

Budování nového úseku R55 potěšilo i zástupce měst a obcí doposud zahlcených kamiony a osobními automobily. „Je to páteřní komunikace a bude navazovat na dálniční síť D1 a R49. Tranzitní doprava tak bude smysluplně vedena mimo Otrokovice. Pro řidiče kamionů už bude zajímavé jezdit po severovýchodním obchvatu,“ připomenul místostarosta Otrokovic Stanislav Mišák.

Zahájení stavby přivítali i řidiči. Na novou cestu se například těšil bývalý hlasatel České televize Alexander Hemala. „Jsem Moravák a jezdím sem dost často. Jet do Zlína je ale zatím utrpení. Co najedete na dálnici, to ztratíte na několika málo posledních kilometrech. Stavbu jen vítám a myslím si, že už to měla být před dvaceti lety,“ usmál se Hemala.

Na 11 kilometrech nové rychlostní silnice R55 postaví silničáři celkem 123 stavebních objektů. Vybudují 11 mostů a také přibližně kilometr dlouhou protihlukovou stěnu podél Tlumačova. Při stavebních pracech přemístí dva miliony kubických metrů zeminy a pokryjí asfaltem 222 tisíc metrů čtverečných půdy.

„Datum dokončení stavby je listopad 2011. Počítáme, že proinvestujeme tři miliardy korun,“ prozradil Brunclík.

Podle ředitele Státního fondu dopravní infrastruktury Gustáva Slamečky bude 70 procent nákladů hrazeno z Evropských peněz.