Ten navázal na jednu z posledních reforem školství. „Týká se rozvoje klíčových kompetencí, což znamená, že jde o rozvíjení schopností a dovedností žáků, jejich postojů, vztahů mezi nimi, a to napříč všemi předměty,“ vysvětlila mluvčí projektu Miriam Fritzová.

V praxi program vypadal tak, že pro čtyři ročníky nižšího gymnázia pedagogové připravili takzvaná terénní cvičení, která v sobě spojovala několik předmětů. S žáky se v nich zaměřili například na osobnostní a sociální výchovu, posílení soudržnosti kolektivu nebo vztahu k pedagogům a ke škole.
Aby mohli učitelé celou akci uskutečnit, potřebovali získat peníze z evropských sociálních fondů.

„Vypracovali jsme projekt, který na ministerstvu školství úspěšně prošel schvalovacím řízením. Získali jsme milion korun, takže nám nic nebránilo pustit se do jeho realizace,“ uvedla mluvčí.

Podle Fritzové ovšem projekt neskončí tím, že škola vyčerpá dotaci. „Připravili jsme jej tak, abychom v něm mohli pokračovat i v příštích letech,“ dodala.