Kroměřížský deník přitom tuto variantu prosazoval už přede dvěma lety a verdikt, ke kterému nyní úředníci konečně dospěli, si už tehdy přáli především řidiči, kteří křižovatku znají. Například David Houserek z Pravčic tudy projíždí často, jako místní si na změnu přednosti už zvykl a dává pozor.

„O místu se ale mluví jako o křižovatce smrti, už to je signál, že značení by mělo být jinak. To, které tam je, je nešťastné. Místní si tady dávají pozor, cizí řidiče však místo svádí křižovatku projet, i když je tam stopka. Bude to rozhodně lepší řešení," je přesvědčen řidič.

Smrtelnou nehodu, ke které v místě došlo před dvěmi lety v červenci, si dobře pamatuje také další řidička Leona Nováková z Postoupek.

„Vzhledem k tomu, ke kolika závažným nehodám tady dochází, je to dobrý krok. Jsem však přesvědčena, že kruhový objezd tady měl být už dávno. Je to sice chyba lidského faktoru, že lidé nesledují dopravní značení, ale křižovatka je opravdu nebezpečná," míní Nováková.

Josef Večerka si rozhodnutí o stavbě rondelu pochvaluje nejen jako starosta nedalekého Bezměrova, ale také jako řidič. Sám byl jedním z těch, kteří i prostřednictvím Deníku výstavbu kruhového objezdu podporovali od samého začátku.

„Okružní křižovatka tady měla být už od začátku, byla to chyba. Bude se sice do jedné věci zasahovat podruhé, ale nedá se nic dělat. Je to rozhodně nejrozumnější řešení, ke kterému se mohlo dospět. Kruhový objezd bude určitě přínosem," tvrdí starosta.

Přestavbu křižovatky potvrdil Deníku také šéf zlínské Správy silnic a dálnic Karel Chudárek. Po změně dopravního značení a přednosti v jízdě došlo v místě k enormnímu zvýšení dopravních nehod.

„Udělali jsme proto alespoň základní bezpečnostní opatření: zvýraznili jsme dopravní značení a vozovku opatřili červeným drsným povrchem, aby si lidé uvědomili, že nejsou na hlavní silnici, ale na vedlejší," řekl Chudárek.

K jistému poklesu nehod po tomto opatření sice došlo, k úplnému uklidnění situace ale ne. Podle policejních statistik, které Deník zveřejnil už před časem, se v místě od změny přednosti stalo na pět desítek dopravních nehod: rondel se tak skutečně ukazuje jako jediné řešení.

„Dohodli jsme se, že tam okružní křižovatku postavíme a to do konce příštího roku. Termín dokončení je plánován na říjen 2014," upřesnil Chudárek.