Jenže stavební práce tam dodnes ani nezačaly a v neděli si tak křižovatka na konto připsala další vážnou nehodu: zraněno při ní bylo celkem deset lidí. (Deset zraněných si vyžádala křižovatka smrti u Bezměrova)Jednačtyřicetiletý pasažér jednoho z vozů leží stále se zraněním hrudníku a pánve v olomoucké nemocnici, jeho zdravotní stav je ale naštěstí už stabilizovaný.

„Zranění pacienta se při vyšetření na urgentním příjmu projevila jako lehčí, než bylo původně zřejmé. V současné době je mimo ohrožení života na úrazovém oddělení. Jeho stav je stabilizovaný," řekl Kroměřížskému deníku mluvčí fakultní nemocnice Olomouc Egon Havrlant.

Se středně těžkým poraněním břicha pak skončila v kroměřížské nemocnici cizinka, která cestovala v dalším havarovaném voze.

„Dnes se pacientka podrobila náročné operaci a její stav je vážný," konstatovala v pondělí mluvčí kroměřížské nemocnice Veronika Klímová.

Další účastníci nehody byli převezeni k ošetření i do nemocnic do Zlína a Přerova.

„Do Zlína a Kroměříže byla převezena žena se zlomenou rukou, čtyři děti a dva dospělí skončili s lehkým zraněním v přerovské nemocnici," upřesnil mluvčí krajské záchranné služby Petr Olšan.

K nehodě došlo v neděli dopoledne, kdy čtyřicetiletý řidič osobního auta Peugeot jedoucí směrem od Brna na Kroměříž nedal na křižovatce u Bezměrova přednost a jeho auto se srazilo s fordem osmatřicetiletého řidiče, který přijížděl od Kojetína.

Při vyšetřování nehody navíc policisté zjistili, že osmatřicetiletý řidič vozu Ford, který při nehodě utrpěl lehké zranění, usedl za volant pod vlivem alkoholu: nadýchal totiž 0,45 promile.

Včetně zatím poslední havárie si obávaná křižovatka vyžádala od roku 2008 už plných třiapadesát dopravních nehod.

Změnu přednosti, která se stala v mnoha případech příčinou střetů, má vyřešit právě kruhový objezd, silničáři s jeho výstavbou počítali během letošních prázdnin s dokončením v září. Jenže původní plány zhatilo zdržení stavebního povolení.

„V dubnu, kdy jsme stavbu plánovali, ještě nebylo vydáno pravomocné stavební povolení. Stavební řízení celý proces zdrželo a nebylo možné dokončit projektovou dokumentaci pro provádění stavby, a včas tak zahájit výběrové řízení na zhotovitele," vysvětlila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Dodala, že v současné době už silničáři firmu, která stavbu zrealizuje, mají vybránu. Během tohoto týdne by tak měly na místě začít přípravné práce.

„Po vydání rozhodnutí o zvláštním užívání, asi do konce srpna, pak bude možno zahájit práce v plném rozsahu na celé hlavní trase. Předpoklad dokončení je aktuálně koncem listopadu," dodala Nina Ledvinová. Stavba okružní křižovatky by podle ní měla přijít zhruba na čtyři miliony korun.

Podle mnohých řidičů už je však výstavba kruhového objezdu zbytečná. Chybu podle nich udělali silničáři hned na samém počátku.

„Teď už je to jedno. Neměla se nesmyslně měnit přednost. Bylo by méně nehod a ještě by se ušetřilo," míní jeden z diskutujících na webu Kroměřížského deníku, kde další nehoda na známé křižovatce vzbudila velký ohlas.

Podle dalších diskutujících je křižovatka velmi dobře vyznačena a chyba je zkrátka na straně řidičů.

„Sice se přednost změnila, ale už je to mnoho let. Jako řidič přece musím sledovat dopravní značení, které je tady víc jak dostatečné," upozornil další z diskutujících.