V Osíčku se jezdí kvůli opravě podpěrné zdi jen v levém jízdním pruhu a doprava je v těchto místech řízena kyvadlově pomocí semaforů.

Řidiči si na omezení už zvykli. Jak ale tvrdí, mohlo to dopadnout i hůře.

„Nedokážu si představit, že by tato frekventovaná trasa byla úplně uzavřena. Oprava silnice je nutná, to chápu. I když je to zdržovačka, kyvadlové řešení je přece jen lepší než objížďka,“ myslí si Antonín Kyjovský z Osíčka.

Dlouholetý havarijní stav zase silničáři řeší u Loukova. V případě těchto oprav už ale kyvadlové řešení dopravy nestačilo a řidiči mohou používat také objížďku přes Chvalčov, Mrlínek a Vítonice.

Práce na opravě mostu začaly v září. Řidičům se ovšem v posledních dnech spíš vyplatí počkat si na semaforech přímo u opravovaného mostu. „Teď už objížďku nikdo neřeší, most je průjezdný v jednom pruhu. A těch pár minut na semaforech se dá vydržet. Že by se tady tvořily nějaké kolony, tak to určitě ne,“ tvrdí místní rodák Miroslav Hovořák.

Rekonstruovaný most leží zhruba v polovině cesty mezi Bystřicí pod Hostýnem a Loukovem.

„Byl v havarijním stavu, což nás donutilo jej opravit. Práce jsou prakticky hotovy a most bude možné zcela zprovoznit nejpozději v prvním prosincovém týdnu,“ slíbil Stanislav Brázdil ze zlínského Ředitelství silnic, které má na starosti opravy obou míst.

Každá z rekonstrukcí vyjde téměř na deset a půl milionu korun.

„V Osíčku se začalo s rekonstrukcí v polovině září. Zpevnil se svah, provedlo ukotvení a postavila se i opěrná zídka. Vozovka bude úplně průjezdná do konce listopadu,“ ujišťuje Lubomír Barnet z Ředitelství silnic Zlínského kraje.

LUDĚK JUŘINA