„Nevidím vtom žádný účel. Vyberou od nás hromadu peněz, ale konkrétní investice nejsou vidět. Podle mě je způsob výběru mýtného zavádějící a princip se mi zdá být špatný,“ namítl například majitel autodopravy zKroměříže Roman Vodica.

Pracovníci ministerstva dopravy se naopak domnívají, že mýtná brána na silnici první třídy R 47mezi Kroměříží a Hulínem má svůj účel. „Je tam proto, že je cesta nadměrně zatížená. Pokud by mělo dojít kvypnutí brány, tak nejdříve vroce 2011, kdy bude dokončen úsek dálnice D1, který je zatím ve výstavbě,“ vysvětlil mluvčí ministerstva Karel Hanzelka.

Podle něj by tento krok byl ale nelogický. „Peníze získané na mýtném půjdou do oprav a rekonstrukcí silnic, proto si myslím, že brána zůstane vprovozu ipo dokončení dálnice,“ doplnil Hanzelka.

Výstavbu mýtného systému platí vítězné konsorcium vedené společností Kapsch. „Zhotovitel neuvádí cenu za jednu bránu, protože by se to těžko určovalo. Stát se zavázal zaplatit za výstavbu až zvýběru mýtného,“ uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Martina Vápeníková.

Jako příklad uvedla, že cena mýtného sytému první dálniční etapy se zaplatila výběrem poplatků za sto devadesát dní provozu bez plateb za služby.