Volby do sněmovny začínají za

Nahrávám odpočet ...
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Řidiči DSZO vypomáhají s dopravou v Plzni

Zlínský kraj – Přivýdělky při zaměstnání jsou pro řadu lidí běžnou záležitostí. Takové možnosti se však řidičům příliš nenabízejí. Často jim to znemožňují především zásady bezpečnosti práce. A pokud přesto mají nějaký ten vedlejšák, spíše o něm nemluví.

24.8.2011
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Vlastimil Leška

Dopravní společnost Zlín-Otrokovice (DSZO) však v těchto dnech vyslala na pomyslnou brigádu hned několik zájemců z řad řidičů.

Jejich úkol je prostý. V době vrcholící tramvajové výluky v západočeské Plzni mají pomoci plzeňskému dopravnímu podniku vyřešit nedostatek vlastních řidičů autobusů.

„Naši řidiči mají práci v Plzni jako brigádu. Je to pro ně možnost, jak si přivydělat,“ potvrdil vedoucí dopravního úseku DSZO Pavel Nosálek. Zároveň doplnil, že zlínští řidiči pracují v Plzni na dohodu o pracovní činnosti, zatímco u DSZO čerpají řádnou dovolenou.

Rozhodnutí však bylo na každém řidiči.

„Do Plzně odjeli pouze řidiči-muži ve věku od třiceti až do pětapadesáti let,“ upřesnil vedoucí zlínských řidičů Věroslav Horák.

Dilema mnohých z nich navíc pomohly vyřešit také nabízené podmínky, které pro ně plzeňský dopravní podnik připravil.

„Hradí jim cestu tam i zpět a stejně tak ubytování v ubytovně. Navíc mají nárok na stravenky i bezplatné cestování v celé síti plzeňské MHD. Jejich plat se pak může vyšplhat až na 139 korun na hodinu,“ naznačil mluvčí DSZO Vojtěch Cekota.

Před cestou do Plzně však na zlínské řidiče čekalo zaškolení.

„Museli si zvyknout na jiný palubní informační systém, což jim může pomoci v budoucnu i ve Zlíně, protože uvažujeme, že na něj také přejdeme,“ doplnil hlavní dispečer DSZO Josef Polách.

Podobná akce je však spíše výjimkou. Dopravci v kraji většinou podobné možnosti nenabízejí. Největší osobní přepravce v kraji ČSAD Vsetín podobnou možnost přivýdělku svým řidičům neumožňuje.

Rarita v kraji

„Nevím, jak by se to realizovalo, přece jen musejí dodržovat mezi směnami pravidelné odpočinky. Pokud by tomu tak nebylo, mohli by se dostat do konfliktu s pracovním a bezpečnostním řádem,“ reagoval ředitel osobní dopravy ČSAD Vsetín Oldřich Holubář.

Obdobná situace panuje také v ostatních dopravních společnostech v kraji.

„Řidiči mohou mít další zaměstnání, ale nesmí to být v rozporu s bezpečností práce,“ potvrdil náměstek ředitele kroměřížské společnosti Krodos Bus Vladimír Dostál. Zároveň poznamenal, že mezi jejich řidiči o vedlejšáky zájem příliš není. „Když jsme dělali namátkový průzkum, nesetkali jsme se s tím, že by někdo měl ještě další zaměstnání,“ osvětlil.

ČSAD Uherské Hradiště naproti tomu žádné podobné sondy v této věci nedělá.

„Touto situací se vůbec nezabýváme. Je to záležitost řidičů. Pokud si vezmou dovolenou a během ní si třeba přivydělají jinde, je to čistě jejich věc a nijak to neovlivníme,“ podotkl vedoucí autobusové dopravy ČSAD UH Vladimír Oswald.

Autor: Stanislav Janalík

24.8.2011 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Srážku dvou osobních aut řešili ve středu 18. října po desáté hodině dopoledne hasiči, policisté a zdravotníci nedaleko Fryštáku ve směru na Holešov.
5

Za Fryštákem bourala dvě auta, posádky včetně dětí vyvázly bez zranění

Ilustrační fotografie.

Část ulic v Bystřici bude ve čtvrtek 19. října bez elektřiny

Představujeme prvňáčky ze Základní školy v Žeranovicích

Ojedinělý seriál Deníku Naši Prvňáci pokračuje dalším dílem.

V holešovském TyMy centru ochutnávali Francii

První z Francouzských dnů zahájili v úterý v holešovském volnočasovém centru TyMy přímo v tamní kuchyňce. Vařečky se tam chopil francouzský dobrovolník Christophe Martínez.

Svůj hlas si ve volbách ohlídají také stovky voličů z Kroměřížska

Přípravy na víkendové volby do poslanecké sněmovny jsou v plném proudu také na Kroměřížsku. Volební lístky jsou rozdány, komise určeny a radnice už pomalu oprašují volební urny. Dnešek je zároveň poslední termín, kdy si mohou lidé, kteří nemohou volit v místě svého trvalého bydliště, zažádat o voličský průkaz.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení