Týká se to především značek u výjezdů ze staveb mezi Hulínem a Třeběticemi a také na rychlostní cestě z Hulína do Kroměříže.

Motorista v těchto místech musí postupně zpomalit na sedmdesát, padesát, a v některých místech dokonce na třicet kilometrů v hodině.

Třeba Vladimír Horák z Holešova využívá cestu s inkriminovanými úseky prakticky denně. Jezdí totiž do Kroměříže za zaměstnáním. „Považují to snížení rychlosti za příliš omezující. Musím se přiznat, že mě to občas štve,“ kroutí hlavou Horák.

Jistou logiku však v umístění značek vidí. „Počítám, že strategie policistů je taková, že šofér, když uvidí značku, přeci jen trochu přibrzdí. Nepojede stovkou, ale třeba jen sedmdesátkou, i když na značce je padesát,“ domnívá se Horák.

Přestože z tohoto pohledu omezení chápe, nemůže se ubránit pocitu, že je to zapříčiněno chováním českých řidičů. „Na Západě by se to asi nestalo, tam každý dodržuje pravidla přesně. My jsme bohužel vychovaní tak, že si z nějakého drobného porušení předpisů nic neděláme,“ dodal Horák.

Dopravní policisté jsou přesvědčení, že značky mají svůj význam. „Omezení rychlosti je provedeno adekvátně s ohledem na probíhající práce u vozovky,“ uvedl dopravní inženýr kroměřížské policie Jan Brázdil.

I on však uznává, že ne všechny značky byly osazeny správně. „Například omezení rychlosti před křižovatkou u Bílan. Upozorňovali jsme na to několikrát, ale zatím se nic neděje,“ podotkl Brázdil.

Motoristům však vadí i další věc. Když už respektují povolenou rychlost, kvůli vozidlům, která vyjíždějí ze stavby, přijde jim zbytečné dodržovat ji, když na stavbě nikdo nepracuje.