„V červenci byla v úseku Bystřice pod Hostýnem – Hulín zahájena výluka, během které se ve stanici Holešov provádějí práce na železničním spodku. Pokračují práce na instalaci kabelových rozvodů směrem do Třebětic a Bystřice pod Hostýnem,“ řekl Deníku mluvčí SŽ Dušan Gavenda.

V Holešově také současně probíhá oprava nádražní budovy.

„Po úpravách vnitřních příček a rozvodů vody či sítí se pracuje na obkladech a dlažbách, omítkách a sádrokartonových podhledech. Pokračují také práce na úpravách dopravní kanceláře,“ popsal aktuální stav prací Gavenda s tím, že předpokládaný konec je letos v říjnu. Aktuální výluka na trati pak bude ukončena na konci srpna.

Ilustrační foto
Starosta i advokátka. O post senátora se na Kroměřížsku uchází šest kandidátů

Stavební práce začaly loni v září. Rekonstrukci provádí firmy Signalbau a Tomi – Remont za 380 milionu korun. Současná inflace a nárůst cen materiálů se však podle Správy železnic do výsledné ceny nepromítne.

„Plánované náklady stavby se v souvislosti s růstem cen doposud nezměnily. Došlo pouze k navýšení přibližně o 8,5 milionu korun kvůli schváleným úpravám rozsahu prováděných prací,“ vysvětlil mluvčí.

Nová nástupiště

Stanice na regionální trati z Kojetína do Valašského Meziříčí prochází výraznou proměnou. Stavaři tam budují dvě nová bezbariérová nástupiště, jedno vnější a jedno jednostranné poloostrovní.

Kromě toho zahrnuje stavba kompletní sanaci železničního spodku, optimalizaci počtu kolejí a také nové staniční zabezpečovací zařízení v Holešově a nové traťové zabezpečovací zařízení v úseku do Bystřice pod Hostýnem.

Vizualizace přístavby východního křídla v Kroměřížské nemocnici.
Nová budova i přístavba. Kroměřížská nemocnice má velké plány

Startuje rekonstrukce v Rožnově

Od letošního srpna také probíhají práce na železniční stanici v Rožnově pod Radhoštěm. Podle Správy železnic zahrnují práce za 175,8 milionu korun rekonstrukci kolejiště i navazujícího traťového úseku ve směru na Valašské Meziříčí.

Kompletní přestavbou projde rovněž stávající nádražní budova. Změní se její vnitřní dispozice - zvýší se kapacita čekárny, vzniknou nové prostory pro odbavení cestujících a také WC pro veřejnost.

Zásadní modernizace ve Vsetíně

Velkou rekonstrukcí a modernizací za téměř 3,38 miliardy korun pak prochází už od sklonku minulého roku stanice ve Vsetíně.

„Letos se pracuje na železničním svršku, spodku, mostních objektech, zabezpečovacím zařízení a na komunikaci včetně podchodů Na Lapači a Křivačkárna – Štěpánská. Stavbaři se zaměřují také na pozemní objekty, tedy tankovací stanice, dopravní terminál, technologické objekty,“ popsala na začátku srpna mluvčí SŽ Nela Friebová.

Vyklízení a demolice Kina Panorama v Rožnově pod Radhoštěm, které ustoupí stavbě nového víceúčelového kulturního centra; březen 2022
Stavba kulturního centra v Rožnově pokračuje, jeho cena se však navýší

Hotová je podle jejích slov také demolice bývalé ubytovny a začaly práce na založení nové technologické budovy.

„Odstranila se i část stávající nádražní budovy. V těchto místech bude stát nový dopravní terminál. Výstavba jeho základů už odstartovala,“ dodala Friebová. Rekonstrukce vsetínského nádraží potrvá až do konce roku 2024.