V minulých týdnech je navíc obsypali desítky vylepených kandidátek představujících uchazeče o zastupitelské křeslo. Otázkou zůstává, zda městu plynou ze všech propagačních materiálů do rozpočtu nějaké finance.

„Soustava veřejného osvětlení je v majetku městské společnosti Kroměřížské technické služby,“ uvedl mluvčí kroměřížské radnice Jan Vondrášek.

Místo pro reklamu pronajímají technické služby soukromé firmě, která za ni městu platí ročně nájemné ve výši několika desítek tisíc korun. Zmíněná společnost pak zpoplatňuje i reklamu, kterou si na sloupech zadávají jiné subjekty. Například zmíněný cirkus.

„Do rozpočtu města tak přímo z reklamy nejde nic. Příjem z nájmu rozhodně nepokryje náklady související s údržbou a obnovou veřejného osvětlení,“ připustil Vondrášek, že se jedná o poměrně nízkou částku.

„Reklama před komunálními volbami však zpoplatněná není,“ zdůraznil Vondrášek.

Pro vyvěšovaní nejrůznějších poutačů samozřejmě platí několik zásadních pravidel.

„Neměli by být samozřejmě vyvěšeny na sloupech s dopravním značením a na osvětlení přechodů pro chodce,“ řekl dále Vondrášek.

Zohledňuje se také konkrétní dopravní situace v dané lokalitě. A omezení platí také pro rozměry, které jsou dány bezpečnostními předpisy.