Aktuálně jsou tak na trati Kojetín – Kroměříž – Valašské Meziříčí nasazovány k velkým motorovým vozům z poloviny devadesátých let modernizované přívěsné vozy z krnovských dílen.

„Mají nový interiér, čalouněné sedačky, předsuvné dveře ovládané tlačítky, za jízdy bezpečnostně kované, uzavřený systém WC a prostor pro kola,“ přiblížila Radka Pistoriusová, tisková mluvčí Českých drah.

Podle Rostislava Kolmačky z občanského sdružení Kroměřížská dráha je to hmatatelný produkt programu rozsáhlé modernizace vozidlového parku Českých drah.

„Ten se po dlouho odkládaném vyřešení otázky financování rozběhl už vloni. Prozatím jsou pro naši trať v depu ve Valašském Meziříčí k dispozici čtyři vozy, jejich počet by se však měl v příštích letech ještě navýšit,“ poznamenal Kolmačka.

Další moderní kolejová vozidla by se měla na Kroměřížsku objevit v letech 2012 až 2013.

„Mělo by se jednat už o doopravdy zcela nově vyrobené vlaky,“ řekl Kolmačka.

Dodavatelem motorových jednotek bude polská továrna PESA Bydgoszcz. Oficiální podpis kontraktu se měl konat už tento čtvrtek a novinka by se měla dotknout opět trati Kojetín – Valašské Meziříčí.

Od nového jízdního řádu pak kraj také brázdí stále více jednotek Regionova.

„Na Kroměřížsku pokryjí na trase Kojetín – Kroměříž – Valašské Meziříčí zhruba třicet procent veřejné vlakové dopravy,“ doplnila regionální tisková mluvčí Kateřina Šubová.