Změnu schválila městská rada a podle starosty Jaroslava Němce se jedná o důležité rozhodnutí.

„Očekávám od něj vyšší efektivitu činnosti radnice. Věřím, že změna k lepšímu bude citelná směrem dovnitř úřadu, ale i směrem k veřejnosti,“ poznamenal starosta.

Právní odbor má poskytovat metodiku ostatním úsekům radnice, bude koordinovat činnosti, které vyřizuje více odborů pro různé oblasti (jako přestupky), kontrolovat dokumenty zavazující město, poskytovat servis orgánům města, zastupovat radnici při soudních sporech, koordinovat právní služby, které jsou pro město poskytovány dodavatelsky, a také vytvářet právní předpisy nižší právní síly, jako jsou obecně závazné vyhlášky města, směrnice a další.

Počet zaměstnanců městského úřadu se ale po zavedení nového odboru nezvýší.

„Jen jsme jinak zorganizovali činnosti a budeme se snažit více využít právníky, které už máme,“ upozornila tajemnice Jana Kutá. Právní odbor tak bude mít celkem osm zaměstnanců.

„Městský úřad tudíž od 1. ledna tvoří třináct odborů, úsek tajemnice a útvar interního auditu a vnitřní kontroly, celkem má 201 zaměstnanců,“ upřesnil mluvčí kroměřížské radnice Jan Vondrášek.