„Realizaci odhaduji v horizontu tří let, ale to je jen velmi hrubý odhad,“ zamyslel se starosta Martinic Oldřich Stískal.
Podle něj by taková komunikace byla více než prospěšná.
„Jde zhruba o dvanáct set metrů, z toho v katastru Martinic by vedlo asi čtyři sta,“ objasnil Stískal.
Dalších zhruba osm set metrů by pak spadalo do katastru Přílep.
„Prvním krokem bude zaměření cesty, aby nezasahovala do soukromých pozemků. Potom můžeme začít připravovat projektovou dokumentaci,“ vysvětlil nejbližší postup přílepský starosta Rudolf Solař.
Obě obce společně by například získaly možnost objízdné trasy pro případ, že hlavní tahy na Holešov, či Zlín uzavře dopravní nehoda.
Význam má však silnice i pro každou zvlášť. Pro lidi z Přílep bude jednoznačně nejrychlejším spojením s právě dokončovanou průmyslovou zónou v Holešově. Kromě toho Přílepy už řadu let usilují o to, aby na pozemcích pod tamním zámkem vznikl sportovní areál.
„To se jeví jako jedna z možností, jak získat peníze na opravu zámku. Jeho celková rekonstrukce by si vyžádala sto milionů korun, které nám nikdo nedá. Pokud však zámek bude sloužit jako zázemí sportoviště, pak tady naděje je,“ vysvětlil starosta Solař.
A právě u zámku by silnice ústila.
„Od něj až po sportoviště by měla klasickou šířku šesti metrů. Dál přes pole by však měla jen tři metry a několik odstavným ostrůvků,“ vysvětlil Solař.
Na druhé straně, tedy v Martinicích, cesta vyústí mezi rodinnými domy.
„V současné době tam ještě domy nestojí, ale schválili jsme nedávno změnu územního plánu a právě v této lokalitě se v budoucnu stavět bude,“ potvrdil martinický starosta Stískal.
Společnou aktivitu si už teď pochvalují i lidé.
„Momentálně obce spojuje jen polní cesta, rozhodně by bylo fajn, kdyby se po ní skutečně dalo jezdit. Mluví se o tom už řadu let, ale zatím stále do Martinic, které máme přímo na dohled, musíme přes Holešov nebo Fryšták,“ konstatovala Libuše Košinová z Přílep.