Jediný silniční most, který spojuje pravý a levý břeh Moravy, potřebuje opravu zejména kvůli rostoucímu provozu a stále většímu zatížení. „Zhodnocení stavby ukázalo, že je ve špatném stavu a rekonstrukce je opravdu nutná. Bude mimo jiné třeba zesílit jeho nosní konstrukci, vizuální charakter ale zůstane stejný,“ popsal projektant akce Radek Menšík.

Ze stavby zmizí také veškerá vedení energií. „Dostat pryč plyn, vodu, slaboproud a elektřinu bude první krok. Pak začne samotná rekonstrukce, která samozřejmě zkomplikuje průjezd městem. Doprava bude pomocí objížďky směřována na obchvat, který je momentálně zpoplatněn pouze pro těžké vozy,“ podotkl starosta Kroměříže Miloš Malý.

Celá akce, která si vyžádá asi pětačtyřicet milionů korun a více osmdesát procent bude dotováno z evropských fondů, odstartuje koncem tohoto měsíce. „Od 25. června bude uzavřena pravá část vozovky, pak se strany prohodí,“ popsal stavbyvedoucí Martin Račanský.

Přibližně 1. září se pak most zcela uzavře pro motorizovanou veřejnost. „Budou tudy moci jezdit pouze autobusy městské hromadné dopravy, spoje soukromých dopravců a vozy Integrovaného záchranného systému. Také pěší budou moci přes most chodit na vlastní nebezpečí, lepší pro ně ale bude moravní lávka,“ konstatoval starosta Malý.

Na průjezd městem budou hlavně ze začátku dohlížet také městští strážníci. „Budou se muset situaci věnovat do doby, než si na ni lidé zvyknou. Řidiči se zase budou muset připravit na to, že se čekací doby a průjezd městem prodlouží adekvátně situaci,“ upozornil Malý.

Komplikace však může přinést také oprava vlakového nádraží. „Na pár dní bude totiž zastaven provoz přes železniční přejezd ve směru na Hulín. Díky těmto úpravám se pak ale nejméně o polovinu zmenší počet šibování a na přejezd už budou při těchto manévrech vjíždět pouze delší soupravy,“ vysvětlil starosta.

Soukromí dopravci však s většími komplikacemi nepočítají. „Vzhledem k tomu, že nám bude průjezd přes most umožněn, tak se nás to teoreticky netýká. Ranní nápor bychom měli zvládat bez problémů, momentálně však nemůžeme říct, že bychom podle okolností neupravili třeba jízdní řády,“ zhodnotil náměstek Kroměřížské dopravní společnosti Vladimír Dostál.

Definitivní ukončení oprav plánují stavaři na jaro příštího roku. Pro motoristy se však most otevře nejpozději letos 20. listopadu, doplňující práce se už budou dělat za plného provozu