Počátkem dubna při návštěvě Zlína přitom premiér Petr Nečas potvrdil, že peníze na silnici R49 jsou k dispozici. Potřeba je šest miliard korun, vše se ale bude odvíjet od toho, zda se podaří získat stavebního povolení na šestikilometrový úsek silnice, které soud před časem zrušil.

Ekologové totiž původní verdikt napadli kvůli tomu, že si investor nezajistil výjimku k zásahu do lokality chráněných živočichů.

„V současné době probíhá řízení ohledně vydání výjimky ze zákona 114/1992 sbírky O ochraně přírody a krajiny z ochranných podmínek zvláště chráněných druhů živočichů. Následně bude zažádáno o stavební povolení na hlavní trasu a ostatní objekty," upřesnila pro Deník mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Nina Ledvinová.

Zhotovitel stavby však musí práce nutně zahájit už letos. Peníze na realizaci stavby totiž budou přiděleny právě jen na už zahájené investiční akce.

„Předpokládáme vydání stavebního povolení na hlavní trasu do konce letošního roku, zahájení prací na začátku stavební sezony v roce 2014," přiznala Ledvinová.

Doba výstavby je stanovena na pětatřicet měsíců, tedy téměř na tři roky. „Tuto dobu ale samozřejmě ovlivní termín zahájení prací a přidělení finančních prostředků v průběhu celé realizace," podotkla mluvčí ŘSD.

ŘSD stavbu prvního úseku zahájilo už v září 2008 u Zahnašovic, kvůli nedostatku financí byla ale pozastavena. V budoucnu by se měla silnice u Hulína dálniční křižovatkou napojit na další rychlostní komunikaci R55 a dálnici D1.

Díky tomu se dosáhne napojení průmyslové zóny Holešov na dálniční síť, nová komunikace by ale podle silničářů měla být přínosná také pro okolní města: dopravní situace v Hulíně, Holešově a Fryštáku by se totiž měla rapidně zklidnit. Délka hlavní trasy by měla mít přes sedmnáct kilometrů.

Vedení měst, v jejichž blízkosti by měla silnice vést, mají na výstavbu R49 rozporuplné názory, sami však přiznávají, že v současné době už s tím mohou těžko něco dělat.

„Vzhledem k tomu, že veškerá projektová dokumentace je už hotová a pozemky jsou vykoupeny, můj názor už je zbytečný. Hlučnost určitě ovlivní část obce. Myslím si, že lidé to už teď neřeší. Ať už tady cestu chtějí nebo ne, je to uzavřená záležitost," okomentoval výstavbu například starosta Třebětic Čestmír Stratil.

Jeho kolega z Hulína Roman Hoza vnímá budoucí rychlostní silnici jako velkou výhodu pro region. Na výstavbě R49 ze strany města nevidí žádný problém, i když by se tam mohl v budoucnu zvýšit provoz a hlučnost.

Podle starosty je ale silnice R49 dobrou možností strategického propojení na průmyslovou zónu Holešov a přímo na dálnici D1.

„Z našeho pohledu to není až tak zásadní, nicméně z regionálního hlediska v návaznosti dopravní infrastruktury na evropskou síť a na propojení dálnice je to určitě důležitá stavba. V možnosti strategického propojení vidím velká pozitiva," poznamenal hulínský starosta.