„Bohužel jsem si neuvědomila, že jsou prázdniny,“ posteskla si.

Jako každý rok, i během letošních letních měsíců musejí cestující počítat s omezením autobusové a městské hromadné dopravy v regionu. Počet linek redukuje ČSAD Vsetín, ČSAD Uherské Hraditě, kroměřížský dopravce KRODOS, zlínský HOUSACAR i Dopravní společnost Zlín – Otrokovice. Přestože se jedná především o školní spoje, lidé jsou nuceni počkat si na autobus o něco déle. Nebo například vyrazit do zaměstnání dříve.

Celozávodní dovolené jsou už u dopravců minulostí. Vždy mají v pohotovosti řidiče, kteří jsou schopni potřebný počet linek základní dopravní obslužnosti zabezpečit. Během měsíce července a srpna jezdí obvykle o deset až dvacet procent spojů méně než přes rok.

„Studenti mají volno, lidé také čerpají dovolenou, méně jezdí, takže máme menší potřebu spojů i řidičů. Udržovat stejný rozsah spojů jako od září do června by bylo ekonomicky zbytečné,“ vysvětlil obchodně-dopravní náměstek ČSAD Uherské Hradiště Ivan Kallus.

Upozornil, že víceméně stejná omezení jsou platná i deset let. Dopravci je vždy zveřejní v nových jízdních řádech vyvěšených už v prosinci předešlého roku.

„Lidi někdy nadávají, ale všímají si pravidelných změn třeba až 30. června nebo 1. července, kdy stojí na zastávce. Omezení je přitom podložené frekvencemi a schválené Zlínským krajem i starosty dotčených obcí,“ poznamenal Kallus.

Staňte se našimi fanoušky na Facebooku!
Zde vás budeme v průběhu dne informovat o nejdůležitějších a nejzajímavějších událostech z regionu a hlavně vám nabídneme různé soutěže.

Jak doplnil provozní technik společnosti HOUSACAR Karel Housa, využití jednotlivých spojů dopravci dlouhodobě sledují.

„Je to dlouhodobá záležitost. I dovolené řidičů se plánují předem. Informovanost cestujících je však rok od roku lepší,“ míní Housa.

I technik osobní dopravy ČSAD Vsetín Petr Lutonský potvrdil, že počet stížností na nedostatek spojů výrazně klesl.

„Letos ještě nemáme ani jednu. Je to tím, že je v dnešní době možné najít konkrétní spoje na internetu,“ uvedl Lutonský.Dodal, že o prázdninách nejede cestujícím spoj například každou hodinu, ale každou druhou.

„Omezujeme tak dvanáct až patnáct procent linek podle lokality. Například na Otrokovicku, kde je i vlaková dostupnost, je větší, do Držkové menší,“ objasnil technik.

Žádnou vesnici však prý dopravci od světa neodřízli. „Doprava je stále zajištěna ze všech směrů. Někdy je jen problém, dostat se někam po 22. hodině. Ale časové pokrytí odpovídá našim možnostem a frekvenci,“ doplnil náměstek osobní dopravy společnosti KRODOS Vladimír Dostál.